6 Ιούνιος 2018, 17:23 - Τελευταία Ενημέρωση: 6 Ιούνιος 2018, 17:01

Αυτές είναι οι χειρότερες τροφές για την καρδιά

  • Αυτές είναι οι χειρότερες τροφές για την καρδιά
    (Φωτ.: EPA / Carsten Koall)

Για την καλή υγεία της καρδιάς μας παίζει σπουδαίο ρόλο η διατροφή μας. Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι υπάρχουν πολλές τροφές που όχι μόνο δεν προστατεύουν το σημαντικότατο αυτό όργανο του ανθρώπινου σώματος, αλλά ακόμη χειρότερα μπορούν να προκαλέσουν ένα σωρό προβλήματα και επιπλοκές.

Ας δούμε λοιπόν στη συνέχεια ποιες είναι αυτές οι σούπερ ανθυγιεινές επιλογές που πρέπει να περιορίσουμε στο διατροφολόγιο μας.

Έτοιμα burgers
Το βοδινό κρέας, όταν είναι άπαχο και μαγειρεμένο σωστά –και σε μικρές δόσεις– είναι πολύ καλό για την υγεία μας, προσφέροντας ποιοτική πρωτεΐνη, σίδηρο και πολλά ακόμη θρεπτικά συστατικά. Ωστόσο, τα μπιφτέκια που βρίσκουμε στα περισσότερα καταστήματα fast food, είναι γεμάτα κορεσμένα λιπαρά, αλάτι και συντηρητικά.

Αλλαντικά
Τα αλλαντικά και τα επεξεργασμένα κρέατα, όπως το μπέικον και τα λουκάνικα, περιέχουν τεράστιες ποσότητες αλατιού και κορεσμένων λιπαρών- –ακόμα και σε εκδοχές low fat ή αν είναι φτιαγμένα από κοτόπουλο ή γαλοπούλα. Αν κόψετε το επεξεργασμένο κρέας, η αρτηριακή σας πίεση θα πέσει σε μεγάλο βαθμό.

Τηγανιτά
Δεν είναι λίγες οι μελέτες που έχουν συσχετίσει την κατανάλωση τηγανιτών φαγητών με αυξημένο κίνδυνο καρδιοπάθειας. Είναι αρκετές ώστε να γνωρίζουμε ότι το τηγάνισμα (και ειδικά όταν γίνεται σε φριτέζα) είναι ο πιο ανθυγιεινός τρόπος μαγειρέματος. Και όχι, αυτό δεν σημαίνει ότι το να αλείψετε ελαφρώς με λάδι τα λαχανικά σας για να τα σοτάρετε στο τηγάνι θα σας σκοτώσει. Παν μέτρον άριστον, άλλωστε.

Γλυκά
Για πολλά χρόνια, τα λιπαρά θεωρούνταν ο «νούμερο ένα» παράγοντας της καρδιοπάθειας. Και όμως, μια περσινή μελέτη που δημοσιεύθηκε στο JAMA Internal Medicine έδειξε πως αυτά τα αποτελέσματα ήταν… λίγο-πολύ κατασκευασμένα, λόγω συμφερόντων της βιομηχανίας ζάχαρης. Οι ειδικοί, μάλιστα, δηλώνουν ότι μια διατροφή που περιέχει μεγάλες ποσότητες ζάχαρης μπορεί να είναι εξίσου σημαντικός παράγοντας παχυσαρκίας, αυξημένης χοληστερόλης και διαβήτη. Και όλα αυτά, με τη σειρά τους, είναι παράγοντες καρδιοπάθειας.

Αναψυκτικά και χυμοί του εμπορίου
Το ίδιο που λέγαμε για τα γλυκά: ακόμα περισσότερη κρυμμένη ζάχαρη. Αποφύγετε τα αναψυκτικά, ακόμα και αν είναι διαίτης και προτιμήστε να φτιάχνετε χυμούς στο σπίτι. Για την ακρίβεια, αντί για χυμούς, φτιάξτε ένα δροσερό smoothie για το πρωινό σας, που θα σας προσφέρει και περισσότερες φυτικές ίνες.

Έτοιμα δημητριακά
Δυστυχώς, τα περισσότερα δημητριακά του εμπορίου είναι γεμάτα περιττή ζάχαρη, ειδικά οι πιο… νόστιμες και πολύχρωμες επιλογές για τα παιδιά. Οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακές τους, ειδικά το πρωί, μπορούν να στείλουν τα επίπεδα σακχάρου μας στα ύψη και μετά να τα ρίξουν εξίσου γρήγορα, οδηγώντας σε φλεγμονές και πιθανά αδηφαγικά επεισόδια. Συνεπώς, επιλέγουμε δημητριακά ολικής για πρωινό, όπως βρώμη ή κινόα.