16 Απρίλιος 2018, 22:56 - Τελευταία Ενημέρωση: 16 Απρίλιος 2018, 22:53

Ξεκινά η ανέλκυση του Mirage 2000-5 από τον βυθό της Σκύρου

  • Ξεκινά η ανέλκυση του Mirage 2000-5 από τον βυθό της Σκύρου
    (Φωτ.: digitalcombatsimulator.com)

Την ανέλκυση του μοιραίου Mirage 2000-5 του σμηναγού Γιώργου Μπαλταδώρου, το οποίο βρίσκεται στο βυθό στα ανοικτά της Σκύρου, αποφάσισε το υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Την επιχείρηση θα αναλάβει σκάφος του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών, που εδρεύει στην Κρήτη.

Η διαδικασία της ανέλκυσης αναμένεται να ξεκινήσει ακόμα και αύριο, προκειμένου να δοθούν απαντήσεις για τη συντριβή του αεροσκάφους.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του ekriti.gr, απόψε γίνονται οι τελευταίες συσκέψεις για την επιχείρηση, ανάμεσα στην Πολεμική Αεροπορία και το ΕΛ.ΚΕ.ΘΕ.. Όπως αναφέρει το protothema, υπουργείο Εθνικής Άμυνας ανέθεσε το έργο στο Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών υπογράφοντας σύμβαση ύψους 400.000 ευρώ.

Ειδικότερα, ύστερα από αναφορά της 114 Πτέρυγας Μάχης στην Τανάγρα, βάση των αεροσκαφών MIRAGE 2000 και MIRAGE 2000-5, καθίσταται αδήριτη η ανάγκη για τον εντοπισμό, περισυλλογή και ανέλκυση των τμημάτων του Α/Φ (με βάρος μέχρι δύο (2) τόνους) «με σκοπό πρωτίστως και κυρίως την προστασία των ουσιωδών συμφερόντων ασφαλείας της Χώρας», για τους ακόλουθους λόγους:

  • Απαιτείται η άμεση περισυλλογή των ζωτικών τμημάτων του πτητικού μέσου, ούτως ώστε να αποσαφηνισθούν τα αίτια του ατυχήματος προς διασφάλιση της ασφαλούς πτητικής λειτουργίας των εναέριων μέσων ιδίου τύπου.
  • Υφίστανται ανελαστικά χρονικά περιθώρια αναφορικά με το όριο λειτουργίας/ζωής των συσκευών καταγραφής των δεδομένων πτήσης και του ορίου λειτουργίας των συσκευών εντοπισμού θέσης, ένεκα της διάβρωσης κρίσιμων τμημάτων/εξαρτημάτων για τη διερεύνηση των αιτιών του ατυχήματος.
  • Σε περίπτωση μη άμεσης εξέτασης των μερών του Α/Φ για την ανάδειξη των αιτιών του ατυχήματος και την απρόσκοπτη κατ’ αυτόν τον τρόπο συνέχιση του πτητικού έργου, απαιτείται η εκτέλεση επιπρόσθετων επιθεωρήσεων και εργασιών συντήρησης, με αντίκτυπο στη διαθεσιμότητα των Α/Φ ιδίου τύπου».

Παράλληλα, στο σκεπτικό της απόφασης, που υπογράφει ο υπαρχηγός Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας υποπτέραρχος Χαράλαμπος Ψιμούλης, υπογραμμίζεται: «Προέχει η εξασφάλιση της ασφαλούς πλοϊμότητας του συγκεκριμένου τύπου Α/Φ, καθόσον συμβάλλει καίρια στη φύλαξη και υπεράσπιση του εναέριου εθνικού χώρου και εν γένει στην εκπλήρωση της αποστολής της Πολεμικής Αεροπορίας και κατ’ επέκταση των Ενόπλων ∆υνάμεων».

Τα μέλη της επιτροπής διερεύνησης της Πολεμικής Αεροπορίας περιμένουν με αγωνία να αποτελέσματα της ανέλκυσης, προκειμένου να έχουν στα χέρια τους κάθε διαθέσιμο στοιχείο και φυσικά ο καταγραφέας πτήσεων αποτελεί σημαντικό κομμάτι του παζλ. Όπως έχει γίνει γνωστό, το μεγαλύτερο τμήμα του αεροσκάφους βρίσκεται σε βάθος 800 μέτρων, ενώ κομμάτια του έχουν «απλωθεί» σε μια ακτίνα που υπολογίζεται στα 400 μέτρα.

Οι πληροφορίες αναφέρουν για αυτή την αποστολή, οι ερευνητές του ΕΛ.ΚΕ.ΘΕ. θα χρησιμοποιήσουν τα ηχοβολιστικά και τα τηλεχειριζόμενα οχήματα που διαθέτουν προκειμένου να φτάσουν στο μαχητικό, να το καταγράψουν και στη συνέχεια - αν είναι εφικτό - να το ανελκύσουν.