20 Μάρτιος 2018, 21:06 - Τελευταία Ενημέρωση: 20 Μάρτιος 2018, 20:22

Εκδήλωση Ελλήνων και Τούρκων δημοσιογράφων για τον ελληνισμό της Πόλης

  • Εκδήλωση Ελλήνων και Τούρκων δημοσιογράφων για τον ελληνισμό της Πόλης
    (Φωτ.: Flickr / Istanbul'daki Yunanistan)
  • Εκδήλωση Ελλήνων και Τούρκων δημοσιογράφων για τον ελληνισμό της Πόλης
    (Φωτ.: Flickr / Istanbul'daki Yunanistan)
  • Εκδήλωση Ελλήνων και Τούρκων δημοσιογράφων για τον ελληνισμό της Πόλης
    (Φωτ.: Flickr / Istanbul'daki Yunanistan)

Ο δημοσιογραφικός τρόπος κάλυψης των θεμάτων, η εξωστρέφεια και τα ανοίγματα στην τουρκική κοινωνία, η ανομοιογένεια των απόψεων στον Τύπο, η κάλυψη του πατριαρχικού έργου και η αντιμετώπιση «καυτών» ζητημάτων, όπως είναι τα Σεπτεμβριανά, αποτέλεσαν τους άξονες πάνω στους οποίους κινήθηκε η εκδήλωση που διοργάνωσε το ελληνικό προξενείο στο Σισμανόγλειο Μέγαρο της Κωνσταντινούπολης.

«Όψεις του κωνσταντινουπολίτικου ελληνισμού στον σύγχρονο ελληνικό και τουρκικό Τύπο» ήταν ο τίτλος της εκδήλωσης με ομιλητές Έλληνες και Τούρκους δημοσιογράφους.

Το παρών έδωσε και ο Οικουμενικός Πατριάρχης, ενώ στο πάνελ των ομιλητών βρέθηκαν ο διευθυντής της αγγλόφωνης έκδοσης της Hürriyet Μουράτ Γιετκίν, ο γενικός διευθυντής του ΑΠΕ-ΜΠΕ Μιχάλης Ψύλος, ο γενικός διευθυντής εξωτερικών ειδήσεων του Habertürk Όζτζαν Τικίτ, ο εκδότης της εφημερίδας Ηχώ Ανδρέας Ρομπόπουλος, ο ανταποκριτής του NTV Μετέ Τσουμπουκτσού, και ο διευθυντής της Απογευματινής Μιχάλης Βασιλειάδης.

Στέρεη γέφυρα που ενώνει τους δύο λαούς χαρακτήρισε τον ελληνισμό της Κωνσταντινούπολης ο Μιχάλης Ψύλος, και τόνισε ότι και ο Τύπος βλέπει τις πολυδιάστατες όψεις του. Τόσο ο Μουράτ Γιετκίν όσο και ο Ανδρέας Ρομπόπουλος συμφώνησαν ότι η προσέγγιση στη μειονότητα πρέπει να στηρίζεται στη βάση του ισότιμου πολίτη και των ατομικών ελευθεριών και δικαιωμάτων του. Μόνον τότε, όπως τόνισαν και οι υπόλοιποι συμμετέχοντες, η ομολογουμένως βελτιωμένη προσέγγιση θα καταστεί πιο σταθερή και αντικειμενική.

Από την πλευρά του ο Μιχάλης Βασιλειάδης υπογράμμισε ότι ο ελληνισμός της Πόλης δεν είναι μουσειακό είδος, «και δεν πρέπει να βρίσκεται στο επίκεντρο της δημοσιότητας υπό αυτό το πρίσμα».