10 Δεκέμβριος 2017, 11:47 - Τελευταία Ενημέρωση: 10 Δεκέμβριος 2017, 11:08

Γερμανικές ευθύνες για τη βλάβη του εξαφανισμένου υποβρυχίου στην Αργεντινή

  • Γερμανικές ευθύνες για τη βλάβη του εξαφανισμένου υποβρυχίου στην Αργεντινή
    (Φωτ.: EPA / Argentina Navy)

Μια νέα διάσταση δίνει η δημόσια βαυαρική ραδιοφωνία Bayerische Rundfunk για τις αιτίες της βλάβης που προκλήθηκε στο υποβρύχιο San Juan του Πολεμικού Ναυτικού της Αργεντινής, το οποίο εξαφανίστηκε στον νότιο Ειρηνικό στις 15 Νοεμβρίου.

Διατυπώθηκε η υπόνοια ότι λαδώθηκαν δύο γερμανικές εταιρείες και δεν έκαναν σωστή συντήρηση στο υποβρύχιο.

Το San Juan δεν έχει εντοπιστεί ακόμα για να δοθούν απαντήσεις, αλλά σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Πολεμικού Ναυτικού της Αργεντινής σημειώθηκε έκρηξη λόγω βραχυκυκλώματος. Ο υπουργός Άμυνας της Αργεντινής Oscar Aguad είχε ήδη υπαινιχθεί τον περασμένο μήνα ότι πιθανόν να πρόκειται για περίπτωση διαφθοράς, κάτι για το οποίο τώρα υπάρχουν ενδείξεις: μετά από έρευνα της βαυαρικής ραδιοφωνίας δύο γερμανικές εταιρείες, η Ferrostaal και η EnerSys-Hawker, φέρονται να έχουν δωροδοκήσει για να κλείσουν το επικερδές συμβόλαιο της αλλαγής μπαταριών του υποβρυχίου.

Αυτή δεν είναι όμως η μοναδική κατηγορία: κατά τις εργασίες οι οποίες έλαβαν χώρα μεταξύ 2007 και 2011 πρέπει να χρησιμοποιήθηκαν ανταλλακτικά κακής ποιότητας. Πρόκειται ακριβώς για αυτά που θα μπορούσαν να έχουν προκαλέσει την καταστροφή, διότι ο καπετάνιος του υποβρυχίου διαβίβασε μέσω ασυρμάτου ότι υπήρχε πυρκαγιά στον χώρο των μπαταριών της πλώρης. Το συμβόλαιο ήταν ύψους 5,1 εκατομμυρίων ευρώ και αλλάχτηκαν περίπου 1000 μπαταρίες. Από το 2010 υπήρχε η υποψία ότι έγιναν παρατυπίες. Κατατέθηκε μάλιστα αγωγή αλλά οι κατηγορίες δεν ερευνήθηκαν, πιθανόν διότι οι ανακριτές δωροδοκήθηκαν. «Όλες οι υποψίες οδηγούν στην υπόθεση ότι πρόκειται για περίπτωση διαφθοράς», είπε στην βαυαρική ραδιοφωνία ο υπουργός Αμυνας της Αργεντινής.

Εκπρόσωπος της εταιρείας Ferrostaal απέρριψε κάθε ευθύνη, ενώ η εταιρεία EnerSys-Hawker, η οποία προμήθευσε της μπαταρίες δεν έχει μέχρι στιγμής προβεί σε ανακοίνωση. Πάντως, για να συγκεντρωθούν επαρκείς αποδείξεις θα πρέπει να βρεθεί το υποβρύχιο, το οποίο παρέσυρε στον θάνατο τα 44 μέλη πληρώματος. Οι έρευνες συνεχίζονται από εμπειρογνώμονες 13 χωρών, ενώ δραστηριοποιούνται για το σκοπό αυτό στην περιοχή του ναυαγίου αεροπλάνα, πλοία, αμερικανικά υποβρύχια και το ναυτικό αλλά και ένα ρωσικό υποβρύχιο ρομπότ.

  • ΠΗΓΗ: Sueddeutsche Zeitung