19 Οκτώβριος 2017, 12:02 - Τελευταία Ενημέρωση: 19 Οκτώβριος 2017, 11:46

Πώς μπορεί το περπάτημα να σώσει τη ζωή σας

  • Πώς μπορεί το περπάτημα να σώσει τη ζωή σας
    (Φωτ.: Flickr / bhagyashree wadatkar)

Πιστεύετε ότι θα πρέπει να λιώσετε τις σόλες των παπουτσιών σας προκειμένου να έχετε το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα που μπορεί να σας δώσει το περπάτημα; Ίσως θα πρέπει να το ξανασκεφτείτε, λέει η μελέτη που παρουσιάστηκε από την δρ Άλπα Πατέλ και την ομάδα της. Σύμφωνα με τη σχετική δημοσίευση που έκαναν στο αμερικανικό περιοδικό προληπτικής ιατρικής American Journal of Preventive Medicine, ακόμα και μόλις δύο ώρες περπάτημα την εβδομάδα είναι αρκετές για να μειωθεί ο κίνδυνος πρόωρου θανάτου.

Μάλιστα, οι ειδικοί συνιστούν 150 λεπτά μέτριας άσκησης την εβδομάδα ή 75 λεπτά άσκησης με μεγάλη ένταση. Συνεπώς, ακόμα και λίγο χρόνο να αφιερώνει κανείς στο περπάτημα, δεν πάει χαμένος!

Οι ερευνητές μελέτησαν στοιχεία για περίπου 140.000 ανθρώπους. Από αυτούς το 95% περπατούσαν λιγότερο ή περισσότερο (το 5% σχεδόν καθόλου), ενώ σχεδόν οι μισοί χρησιμοποιούσαν το περπάτημα ως τη μόνη τους άσκηση. Λαμβάνοντας υπόψη άλλους παράγοντες κινδύνου (κάπνισμα, παχυσαρκία κ.ά.), η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ακόμη και λιγότερες από δύο ώρες περπάτημα μέσα στην εβδομάδα σχετίζονται με μειωμένη θνησιμότητα από οποιαδήποτε αιτία, σε σχέση με καθόλου περπάτημα. Με 2,5 έως 5 ώρες περπάτημα την εβδομάδα, χωρίς άλλη άσκηση, ο κίνδυνος πρόωρου θανάτου ήταν μειωμένος κατά 20% κατά μέσο όρο.

Το όφελος για όσους κάνουν περπάτημα ως τη μοναδική άσκηση είναι μεγαλύτερο σε ό,τι αφορά την πιθανότητα πρόωρου θανάτου από παθήσεις των πνευμόνων. Ο κίνδυνος αυτός είναι μειωμένος κατά 35% για όσους περπατούν πάνω από έξι ώρες την εβδομάδα (χωρίς άλλη άσκηση). Ο κίνδυνος είναι επίσης μειωμένος κατά περίπου 20% για τον πρόωρο θάνατο από καρδιαγγειακά αίτια και κατά 9% από καρκίνο.

«Το περπάτημα είναι η τέλεια άσκηση γιατί είναι απλή, δωρεάν, βολική, δεν απαιτεί ειδικό εξοπλισμό ή εκπαίδευση και μπορεί να την κάνει κανείς ανεξαρτήτως ηλικίας», δήλωσε η δρ Άλπα Πατέλ, και τόνισε ότι, ιδίως καθώς γερνάει ο πληθυσμός, το τακτικό περπάτημα μπορεί να βελτιώσει σημαντικά τη δημόσια υγεία, αν γίνει συνήθεια στους περισσότερους ανθρώπους.

  • Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ.