14 Σεπτέμβριος 2017, 10:46 - Τελευταία Ενημέρωση: 14 Σεπτέμβριος 2017, 10:52

Τουλάχιστον 20 μέρες για να καθαρίσει ο Σαρωνικός από την πετρελαιοκηλίδα

  • Τουλάχιστον 20 μέρες για να καθαρίσει ο Σαρωνικός από την πετρελαιοκηλίδα
    Εργαζόμενοι προσπαθούν να αντιμετωπίσουν πετρελαιοκηλίδα στην παραλία της Γλυφάδας (φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Παντελής Σαΐτας)

Την ώρα που περιβαλλοντικές οργανώσεις εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους για τα αντανακλαστικά που υπήρξαν σχετικά με την πετρελαιοκηλίδα που έχει καλύψει τον Σαρωνικό, οι επίσημες εκτιμήσεις ανεβάζουν ακόμα και στον έναν μήνα το διάστημα που θα χρειαστεί προκειμένου να ολοκληρωθεί η επιχείρηση καθαρισμού. Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας Διονύσης Καλαματιανός υποστήριξε ότι θα χρειαστούν «20-30 ημέρες». Την ίδια εκτίμηση έκανε και ο δήμαρχος Πειραιά, με βάση την ενημέρωση που έχει από τις τρεις εταιρείες που έχουν αναλάβει το έργο.

Πλέον η προσπάθεια των συνεργείων απορρύπανσης εστιάζεται στην περιοχή του Αγίου Κοσμά, στη Φρεαττύδα και στην Πειραϊκή.

Σε παραλίες στο Ελληνικό και τη Γλυφάδα η δυσοσμία είναι έντονη και οι κηλίδες αγγίζουν σχεδόν τις ξαπλώστρες. Οι δήμοι που επλήγησαν αλλά και ιδιώτες που έχουν επιχειρήσεις στην παραλία του Σαρωνικού αναμένεται να καταθέσουν μηνύσεις κατά παντός υπευθύνου.

Η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) με ανακοίνωσή της καταγγέλλει ότι το «Αγία Ζώνη II» ήταν 45 ετών, με πολύ σημαντικά προβλήματα, ιδιαίτερα στο μηχανοστάσιο, και υποστελεχωμένο – την ώρα του ναυαγίου από τα έντεκα μέλη του πληρώματος πάνω στο δεξαμενόπλοιο βρίσκονταν μόλις δύο. «Κινητή οικολογική βόμβα», χαρακτηρίζει η ΠΕΝΕΝ το πλοίο.

Σημαντικά είναι και τα ερωτήματα που υπάρχουν σχετικά με το πόσο γρήγορα κινητοποιήθηκε ο μηχανισμός. Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Τάκης Γρηγορίου, υπεύθυνος της εκστρατείας για τις κλιματικές αλλαγές και την ενέργεια στο ελληνικό γραφείο της Greenpeace, διερωτήθηκε: «Αν μια μικρή σχετικά διαρροή δημιουργεί μια τέτοια καταστροφή, δίπλα στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και το επιχειρησιακό κέντρο του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, ποια ακριβώς είναι η δυνατότητα της χώρας να αντιμετωπίσει διαρροές και ατυχήματα από μεγάλης κλίμακας πετρελαϊκές δραστηριότητες στο Ιόνιο και το Κρητικό Πέλαγος;».