23 Ιούλιος 2017, 20:24 - Τελευταία Ενημέρωση: 23 Ιούλιος 2017, 19:39

Κατανάλωση αναψυκτικού μαζί με πρωτεΐνες ισοδυναμεί με συσσώρευση λίπους

• Κατανάλωση αναψυκτικού μαζί με πρωτεΐνες ισοδυναμεί με συσσώρευση λίπους

Η συνοδεία του γεύματος με αναψυκτικό μπορεί σε κάποιες περιπτώσεις να οδηγήσει σε σημαντική συσσώρευση λίπους, όπως κατέδειξε μια νέα επιστημονική μελέτη του υπουργείου Γεωργίας των ΗΠΑ (USDA.

Τα ευρήματα, που δημοσιεύονται στην επιθεώρηση BMC Nutrition, δείχνουν ότι η κατανάλωση αναψυκτικών μαζί με ένα πιάτο πλούσιο σε πρωτεΐνες οδηγεί στη συσσώρευση έξτρα λίπους στο σώμα.

«Διαπιστώσαμε ότι περίπου το ένα τρίτο των θερμίδων που παρέχει το αναψυκτικό δεν χρησιμοποιήθηκαν ως ενέργεια, ο μεταβολισμός λίπους μειώθηκε και αξιοποιήθηκε λιγότερη ενέργεια για τον μεταβολισμό των γευμάτων», εξηγεί η δρ Σάνον Κάσπερσον, επικεφαλής συντάκτρια της μελέτης. «Αυτή η μειωμένη μεταβολική αποδοτικότητα μπορεί να “εκπαιδεύσει” το σώμα να αποθηκεύει γενικώς περισσότερο λίπος» επισημαίνει.

Τι μελέτησαν οι ερευνητές
Οι ερευνητές ζήτησαν από 27 ενήλικες να φάνε ένα πρωινό και ένα μεσημεριανό που περιλάμβανε 15% πρωτεΐνες και για την υπόλοιπη ημέρα ακολούθησαν πρόγραμμα νηστείας. Μια άλλη μέρα, δόθηκε στους συμμετέχοντες πρωινό και μεσημεριανό με 30% πρωτεΐνες και για την υπόλοιπη ημέρα οι συμμετέχοντες παρέμειναν και πάλι νηστικοί. Τα γεύματα των δύο ημερών είχαν το ίδιο θερμιδικό φορτίο και η μόνη διαφορά μεταξύ τους ήταν η ποσότητα πρωτεϊνών. Όλα τα γεύματα που κατανάλωσαν οι συμμετέχοντες συνοδεύτηκαν με ένα αναψυκτικό με ζάχαρη.

Κατά τη διάρκεια του πειράματος οι συμμετέχοντες έπρεπε να παραμείνουν σε ένα ειδικά σχεδιασμένο δωμάτιο όπου οι ερευνητές μπορούσαν να μετρούν την κινητικότητά τους, τα επίπεδα οξυγόνου και διοξειδίου του άνθρακα, τη θερμοκρασία και την πίεσή τους. Οι ερευνητές κατέγραψαν επίσης πόσες θερμίδες έκαιγε κάθε συμμετέχοντας το λεπτό, καθώς και πόσα θρεπτικά συστατικά αξιοποιούσε ο οργανισμός τους.

Αυτό το «έξυπνο» δωμάτιο επέτρεψε στους ερευνητές να μελετήσουν αν και πώς αλλάζουν οι διάφορες βιολογικές διεργασίες του σώματος βάσει διαφόρων παραμέτρων, που στη συγκεκριμένη περίπτωση ήταν η κατανάλωση αναψυκτικού μαζί με ένα γεύμα με λίγες ή πολλές πρωτεΐνες.

Τα δεδομένα που συνέλεξαν και ανέλυσαν οι ερευνητές τούς οδήγησαν στο συμπέρασμα ότι τα αναψυκτικά με ζάχαρη και οι πρωτεΐνες είναι κακός συνδυασμός, αφού οδηγούν σε μειωμένη καύση λίπους κατά 8% μετά από ένα γεύμα. Επίσης, όπως σημειώνουν οι ερευνητές, τα αναψυκτικά έδωσαν μεν επιπλέον θερμίδες στους συμμετέχοντες, όμως αυτές οι θερμίδες δεν «μεταφράστηκαν» σε μεγαλύτερο αίσθημα κορεσμού, κάτι που μπορεί να οδηγήσει στην υπερκατανάλωση φαγητού.

Πηγή: onmed.gr