19 Ιουνίου 2017, 16:33 - Τελευταία Ενημέρωση: 19 Ιουνίου 2017, 17:08

Το έλαιο καρύδας ένοχο για την αύξηση της κακής χοληστερόλης

  • Το έλαιο καρύδας ένοχο για την αύξηση της κακής χοληστερόλης
    (Φωτ.: Flickr / Ethan Stark)

Μπορεί λόγω του δημοφιλούς ριάλιτι Survivor οι καρύδες να μπήκαν… εσχάτως στη ζωή πολλών, ωστόσο εδώ και χρόνια το έλαιο καρύδας προωθείται στην αγορά ως μια υγιεινή διατροφική επιλογή. Όπως αναφέρει η Ένωση των Αμερικανών Καρδιολόγων (AHA), όμως, το συγκεκριμένο έλαιο περιέχει άφθονα κορεσμένα λίπη που μπορεί να αυξήσουν την κακή χοληστερόλη (LDL), και συνεπώς είναι εξίσου (αν όχι περισσότερο) ανθυγιεινό με τα ζωικά λίπη και το βούτυρο.

Σύμφωνα με το BBC, δεν υπάρχουν επιστημονικά στοιχεία που να επιβεβαιώνουν ότι το έλαιο καρύδας είναι πιο υγιεινή διατροφική επιλογή.

Αν και η εικόνα γύρω από τα λίπη είναι συγκεχυμένη, τα ζωικά θεωρούνται πιο ανθυγιεινά σε σχέση με τα φυτικής προέλευσης (ελαιόλαδο, ηλιέλαιο). Το 82% των λιπών του ελαίου καρύδας ανήκουν στην κατηγορία των κορεσμένων. Το 63% βούτυρο περιέχει 63% και τα λίπη του μοσχαρίσιου κρέατος 50%.

Η Ένωση των Αμερικανών Καρδιολόγων επαναλαμβάνει τη γενική σύσταση να περιορίζονται οι τροφές με κορεσμένα λίπη, και στη θέση τους να καταναλώνονται ακόρεστα φυτικά έλαια (με προτιμώμενο το ελαιόλαδο), λιπαρά ψάρια, αβοκάντο, ξηρούς καρπούς κ.ά. Ο μέσος άνδρας δεν πρέπει να τρώει πάνω από 30 γραμμάρια κορεσμένων λιπών τη μέρα, ενώ η μέση γυναίκα έως 20 γραμμάρια.