6 Απρίλιος 2017, 13:25 - Τελευταία Ενημέρωση: 6 Απρίλιος 2017, 14:40

Αλλαγές στην Ιστορία έως και το Λύκειο – Μπαίνουν καπιταλισμός, Ψυχρός Πόλεμος

  • Αλλαγές στην Ιστορία έως και το Λύκειο – Μπαίνουν καπιταλισμός, Ψυχρός Πόλεμος
    (Φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Σημαντικές αλλαγές στα βιβλία της Ιστορίας από τη Γ’  Δημοτικού έως την Α’ Λυκείου προτείνει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής στο Σχέδιο Προγραμμάτων Σπουδών, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Ελεύθερου Τύπου.  Όπως αναφέρει η εφημερίδα, οι βασικότερες αλλαγές εντοπίζονται στη Δ’ Δημοτικού όπου θα διδάσκεται οικογενειακή, προφορική και τοπική ιστορία, με αποτέλεσμα η ιστορία της αρχαιότητας (από την αρχαία Ελληνική Ιστορία έως τον Μέγα Αλέξανδρο) να μετατίθεται στην επόμενη τάξη.

Επιπλέον, περιορίζεται η διδασκαλία των στρατιωτικών γεγονότων της Επανάστασης του 1821, και αντί αυτών προτάσσονται οι επώνυμοι και ανώνυμοι πρωταγωνιστές και η καθημερινή ζωή των επαναστατημένων.

Σαρωτική αλλαγή προτείνεται και στην Α’ Λυκείου, με στροφή στη σύγχρονη Ιστορία που φτάνει μέχρι τον πόλεμο της Γιουγκοσλαβίας και την εισβολή στο Ιράκ. Έτσι, βγαίνει το κεφάλαιο για τους προϊστορικούς πολιτισμούς της Ανατολής έως την εποχή του Ιουστινιανού, και μπαίνει κεφάλαιο για τον καπιταλισμό ως παγκόσμιο σύστημα έως το 1914. Οι μαθητές θα διδάσκονται το πώς εδραιώθηκε η νεωτερικότητα, για την αποικιοκρατία, τον ιμπεριαλισμό, το συνδικαλιστικό κίνημα, και τον αγώνα για τη χειραφέτηση των γυναικών.

Αν και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής καταδικάζει τις επαναλήψεις των ιστορικών κύκλων, εντούτοις δεν προχωρά σε μεγάλες τομές πλην των δύο τάξεων, της Δ’ Δημοτικού και της Α’ Λυκείου. Στρέφει, όμως, το διδακτικό ενδιαφέρον στα κοινωνικά γεγονότα, δίνοντας έμφαση στο Προσφυγικό, ενώ εμπλουτίζεται η διεθνής Ιστορία με κεφάλαια για τον Ψυχρό Πόλεμο, την πτώση των κομμουνιστικών καθεστώτων, την παγκοσμιοποίηση, τη διεύρυνση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την κυριαρχία του νεοφιλελευθερισμού.Α

Οι μαθητές θα χρησιμοποιούν περισσότερες πηγές και ψηφιακά εργαλεία, ενώ προτάσσεται η συσχέτιση της εθνικής και της παγκόσμιας πορείας της Ιστορίας.

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής επισημαίνει ότι οι υφιστάμενες ώρες διδασκαλίας δεν επαρκούν, και προτείνει αύξηση κατά μία ώρα στο Γυμνάσιο (πλην της Γ’ τάξης), και στο Λύκειο.