11 Φεβρουάριος 2017, 13:47 - Τελευταία Ενημέρωση: 11 Φεβρουάριος 2017, 13:08

«Υγαία»: Υπερτροφές από τη γη της Λακωνίας

  • «Υγαία»: Υπερτροφές από τη γη της Λακωνίας
    Νοστιμιές με τους υπερκαρπούς της ελληνικής εταιρείας «Υγαία», που ανοίγει τα φτερά της με εφαλτήριο τη λακωνική γη

Κόντρα στο γενικότερο κλίμα απαισιοδοξίας για την οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα, ένα ζευγάρι τριαντάρηδων, ο Αλέξανδρος Βλήτας και η σύζυγός του, Κωνσταντίνα Κοσμά, αποφάσισαν το 2012 να επενδύσουν στον πρωτογενή τομέα και στην καλλιέργεια μούρων. Ίδρυσαν την «Υγαία»  –Υγεία και Γαία–, την εταιρεία παραγωγής και τυποποίησης υπερτροφών (μύρτιλο, γκότζι μπέρι, αρώνια και κράνα).

Αξιοποιώντας την εμπειρία και τις γνώσεις του Αλέξανδρου πάνω στις σύγχρονες τεχνικές φύτευσης, οργάνωσης και άρδευσης μιας καλλιέργειας από τις σπουδές του στη Σχολή Τεχνολογίας Γεωπονίας στη Λάρισα έσπειραν τους πρώτους υπερκαρπούς στο οικογενειακό τους αγρόκτημα στο χωριό Βαρβίτσα σε υψόμετρο 1.270 μέτρων.

Το κτήμα ήταν ακαλλιέργητο για δύο γενιές, αλλά αποδείχτηκε από σχετική μελέτη η ιδανική τοποθεσία για αυτή την καλλιέργεια.

Αρχικά φύτευσαν 800 δέντρα, τα οποία αυξάνουν με την πάροδο του χρόνου και παράλληλα επεκτείνουν το χαρτοφυλάκιό τους, λανσάρωντας τη σειρά αποξηραμένων μούρων χωρίς πρόσθετα και συντηρητικά.

Η πορεία προς την καταξίωση δεν ήταν εύκολη υπόθεση. Το αντίθετο, οι δυσκολίες και τα προβλήματα έκαναν την εμφάνισή τους από πολύ νωρίς. «Η πρώτη μεγάλη δυσκολία ήταν ότι η επένδυσή μας δεν μπορούσε να ενταχθεί σε κανένα επιδοτούμενο πρόγραμμα της ΕΕ, οπότε έπρεπε να την κάνουμε με δικά μας κεφάλαια», σημείωσε ο Αλέξανδρος Βλήτας, στην εφημερίδα Ημερησία.


Γιαούρτι με μύρτιλο της «Υγαία» (φωτ.: Facebook / Υγαία)

Η βράβευση από την Eurobank το 2014, με το βραβείο «Καινοτομίας και Νεανικής Επιχειρηματικότητας» ήρθε ως «μάννα εξ ουρανού». Ήρθε την κατάλληλη στιγμή και έδωσε την ώθηση που χρειάζονταν οι δύο νέοι. Έμπειροι επιχειρηματίες τους βοήθησαν να καταλάβουν ότι έχουν μια πολλά υποσχόμενη επιχείρηση και τους παρότρυναν να φυτεύσουν περισσότερα δέντρα απ' όσα είχαν έως τότε, να δημιουργήσουν ένα σωστό δίκτυο και να οργανωθούν.


(Φωτ.: Facebook / Υγαία)

Ο δρόμος για την επιτυχία είχε πλέον ανοίξει. Τα προϊόντα τους χρόνο με τον χρόνο κερδίζουν τους καταναλωτές τόσο για τη γεύση όσο και την υψηλή διατροφική τους αξία, ενώ ολοένα και περισσότεροι επαγγελματίες θέλουν να συνεργαστούν μαζί τους, αντιλαμβανόμενοι την αξία και την ανωτερότητά τους σε σχέση με τα εισαγόμενα από την Κίνα (το 80% των συγκεκριμένων φρούτων που καταναλώνεται στην Ελλάδα είναι εισαγόμενα).

Πλέον, τα προϊόντα της «Υγαία» βρίσκονται σε 40 επιλεγμένα καταστήματα σε όλη την Ελλάδα και έπεται συνέχεια.

Πηγή: Ημερησία