23 Ιανουάριος 2017, 16:37 - Τελευταία Ενημέρωση: 23 Ιανουάριος 2017, 16:16

Ολοκληρώνεται η σιδηροδρομική γραμμή Μπακού-Τιφλίδα-Καρς

  • Ολοκληρώνεται η σιδηροδρομική γραμμή Μπακού-Τιφλίδα-Καρς
    (Φωτ.: Sabah)

Τον Μάρτιο, ή το αργότερο τον Απρίλιο, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η σιδηροδρομική γραμμή που ενώνει το Μπακού με την Τιφλίδα και το Καρς, ένα έργο το οποίο παρέμεινε στον πάγο πάνω από τρία χρόνια εξαιτίας της δικαστικής διαμάχης των εταιρειών που συμμετείχαν στο διαγωνισμό.

Η καθυστέρηση των εργασιών είχε προκαλέσει εκνευρισμό στους Αζέρους, οι οποίοι επιθυμούν να φέρουν την Ασία πιο κοντά στην Ευρώπη.

Όπως είπε ο υπουργός Μεταφορών της Τουρκίας Αχμέτ Αρσάλ κατά τη διάρκεια γεύματος που παρέθεσε σε δημοσιογράφους στο μέγαρο Τσάνκαγια, ο μόνος παράγοντας που μπορεί να καθυστερήσει τα έργα είναι ο καιρός. Η συγκεκριμένη σιδηροδρομική γραμμή, τόνισε, έχει ιδιαίτερη σημασία γιατί αποτελεί σημαντικό κρίκο στα μελλοντικά σχέδια επέκτασης στην Άπω Ανατολή και την Κίνα, μέσω του Καζακστάν και του Τουρκμενιστάν.

«Τώρα μέσω σιδηροδρόμου μεταφέρουμε 26,5 εκατ. τόνους αγαθών. Εάν πάρουμε από την Κίνα το 10% των φορτίων που στέλνει διά θαλάσσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση, δεδομένου ότι στέλνει 240 εκατ. τόνους σε κοντέινερ, τότε θα έχουμε άλλους 24 εκατ. τόνους φορτίων», υπογράμμισε ο Αχμέτ Αρσάλ.   

Το νέο και μεγαλεπήβολο σιδηροδρομικό έργο έχει μήκος 838,6 χλμ. και τελικό στόχο να συνδέσει το Λονδίνο με το Πεκίνο.

Οι τεταμένες σχέσεις της Τουρκίας και του Αζερμπαϊτζάν με την Αρμενία είχαν σαν αποτέλεσμα να ζητηθούν τα… εδάφη της Γεωργίας. Πρόθεση των δύο κύριων εταίρων είναι να υπάρχει τακτική σύνδεση μεταξύ Κωνσταντινούπολης και Μπακού σε λιγότερο από 24 ώρες. Από το Μπακού θα υπάρχει, μέσω της Κασπίας, σύνδεση με το Καζακστάν και το Τουρκμενιστάν, ενώ από την Κωνσταντινούπολη η σύνδεση θα είναι προς τη δυτική Ευρώπη.

Και ενώ η σιδηροδρομική γραμμή που ενώνει το Μπακού με την Τιφλίδα είναι ήδη σε λειτουργία, η γραμμή προς την Τουρκία έχει καθυστερήσει κυρίως λόγω της μειωμένης χρηματοδότησης, των εσωτερικών ζητημάτων στην Τουρκία, αλλά και της άρνησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης να υποστηρίξει το έργο.