22 Ιανουάριος 2017, 09:22 - Τελευταία Ενημέρωση: 22 Ιανουάριος 2017, 08:23

Τρόφιμα-έκπληξη πλούσια σε σίδηρο

  • Τρόφιμα-έκπληξη πλούσια σε σίδηρο
    (Φωτ.: Flickr / iweatherman)

Μπορεί ο γνωστός σε όλους Ποπάϊ να καταφεύγει στο σπανάκι προκειμένου να αντλήσει αμέσως δύναμη, ωστόσο το συγκεκριμένο λαχανικό δεν είναι ιδιαίτερα ψηλά στη λίστα με τα τρόφιμα που είναι πιο πλούσια σε σίδηρο. Σημαντικό στοιχείο για τη λειτουργία του ανθρώπινου οργανισμού, καθώς μεταφέρει οξυγόνο, η έλλειψη του σιδήρου μπορεί να προκαλέσει αναιμία, και κατά συνέπεια κούραση και αδυναμία.

Πού μπορούμε, λοιπόν, να βρούμε το τονωτικό του αίματος;

Η πρώτη απάντηση είναι στον σπλήνα του αρνιού, καθώς τα 100 γραμμάρια περιλαμβάνουν 38,7 μικρογραμμάρια σιδήρου. Εξίσου καλή τροφή είναι και το κουάκερ (32,7 μικρογραμμάρια στα 100 γραμμάρια), αλλά και οι νιφάδες πρωϊνού από καλαμπόκι (31 μικρογραμμάρια στα 100 γραμμάρια).

Τροφές-έκπληξη πλούσιες σε σίδηρο περιλαμβάνονται στον παρακάτω πίνακα:

Ανά 100 γραμμάριαΒιοδιαθεσιμότηταΣίδηρος σε mg
Χτένια***28
Πασατέμπος**15
Σουσάμι**14,7
Πιπεριές**10,4
Λιαστή ντομάτα*9,1
Συκώτι κοτόπουλου****8,5
Πράσο**7,6
Ηλιόσπορος**6,8
Συκώτι μοσχαρίσιο****6,3
Κάσιους**6
Χοιρινό****4,25
Σπανάκι**3,6
Δαμάσκηνα αποξηραμένα**3,5
Γαρίδες***3,1

Οι διατροφολόγοι προτείνουν τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε σίδηρο να συνδυάζονται με τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη C – όπως χυμός πορτοκαλιού, φράουλες, μπρόκολο, λάχανο, κρεμμύδι, πεπόνι, χόρτα και μαρούλι. Επίσης, συνιστούν το λευκό κρασί, διότι περιέχει μηλικό οξύ που επίσης αυξάνει την απορρόφηση του σιδήρου.

Αντίθετα, ο λάθος συνδυασμός είναι με τσάι, καφέ, αναψυκτικά τύπου κόλα και κόκκινο κρασί, καθώς περιέχουν τανίνες που δυσχεραίνουν την απορρόφηση. Το ίδιο ισχύει για τις φυτικές ίνες, όπως αυτές στα προϊόντα ολικής άλεσης. Ο σίδηρος δεσμεύεται από τα γαλακτοκομικά και τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε ασβέστιο, γι’ αυτό και τα δημητριακά θα πρέπει να καταναλώνονται σκέτα, προκειμένου να δώσουν στον οργανισμό το 100% του σιδήρου που περιέχουν.