23 Σεπτέμβριος 2016, 14:30 - Τελευταία Ενημέρωση: 23 Σεπτέμβριος 2016, 14:34

Θεσσαλονίκη: Συνεχίζεται η επίσχεση εργασίας στον ΟΑΣΘ – Ταλαιπωρία και κίνημα οτοστόπ στην πόλη

  • Θεσσαλονίκη: Συνεχίζεται η επίσχεση εργασίας στον ΟΑΣΘ – Ταλαιπωρία και κίνημα οτοστόπ στην πόλη
    Άδειες για έβδομη μέρα οι στάσεις των λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη (φωτ.: Ρωμανός Κοντογιαννίδης)

Τη συνέχιση της επίσχεσης εργασίας τους, μέχρι να τους εξοφληθούν τα δεδουλευμένα τους (Ιουλίου και Αυγούστου), αποφάσισαν οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης στη Γενική Συνέλευσή τους που ολοκληρώθηκε πριν από λίγο στο Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Θεσσαλονίκης. Όπως είπε στο pontos-news.gr o πρόεδρος των εργαζομένων Δημήτρης Τσερμενίδης, είναι ασυνεπής η στάση των αρμόδιων φορέων της πολιτείας, αφού ακόμα και οι όποιες υποσχέσεις που τους έδωσαν τις τελευταίες μέρες δεν έχουν τηρηθεί.

Δ. Τσερμενίδης στο pontos-news.gr: Ζητούμε την κατανόηση του επιβατικού κοινού της πόλης.

Μετά τη λήξη της Γενικής Συνέλευσης, περίπου 700-800 εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ προχώρησαν σε πορεία διαμαρτυρίας στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, κατά την οποία φώναξαν συνθήματα εναντίον της κυβέρνησης, αλλά και του δημάρχου Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη, ο οποίος έχει ζητήσει την επιστράτευσή τους.


Ο πρόεδρος των εργαζομένων, Δημήτρης Τσερμενίδης

Για έβδομη μέρα σε ομηρία
Στο μεταξύ, σε ομηρία για έβδομη συνεχόμενη μέρα –από το Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου, όταν ξεκίνησε η επίσχεση εργασίας των εργαζομένων στον οργανισμό– βρίσκονται οι Θεσσαλονικείς.

Εδώ και μία εβδομάδα στους κεντρικούς δρόμους της πόλης επικρατεί κυκλοφοριακό κομφούζιο από χιλιάδες ΙΧ αυτοκίνητα που κινούνται με πολύ μικρές ταχύτητες. Αρκετοί είναι οι πολίτες που επιλέγουν να κινηθούν με τα πόδια και να διανύσουν αποστάσεις ακόμα και μεγαλύτερες της μίας ώρας, ενώ και η αγορά έχει σε μεγάλο βαθμό στραγγίξει, αφού πολλοί είναι αυτοί που αναβάλλουν τα ψώνια τους, προκειμένου να αποφύγουν την ταλαιπωρία αλλά και τα έξοδα μετακίνησης στο κέντρο της πόλης. Την ίδια στιγμή έχουν στραγγίξει και τα πορτοφόλια των πολιτών, αφού για τη συντριπτική πλειοψηφία –και κυρίως για τους ηλικιωμένους– αποτελεί μονόδρομος η χρήση ταξί για τις καθημερινές ανάγκες τους.

Εξαντλήθηκε η υπομονή
Η υπομονή των πολιτών έχει εξαντληθεί, αφού τα αστικά λεωφορεία αποτελούν το μόνο μέσο μαζικής μεταφοράς που διαθέτει η Θεσσαλονίκη. Αν και η πλειοψηφία αναγνωρίζει ότι κανείς εργαζόμενος δεν πρέπει να εργάζεται απλήρωτος, ζητούν από τις δύο πλευρές –εργαζομένους στον ΟΑΣΘ και πολιτεία– να βρουν άμεσα λύση για να σταματήσει η ταλαιπωρία, αλλά και η οικονομική «αιμορραγία».

«Μένω στην Καλαμαριά και καθημερινά κατεβαίνω στο κέντρο για την εργασία μου. Μετά από αυτήν αναγκάζομαι να πάω στα δυτικά για να βοηθήσω τη μητέρα μου που έκανε μία χειρουργική επέμβαση. Χρειάζομαι πάνω από 40 ευρώ για ταξί την ημέρα, δηλαδή περισσότερα από το καθημερινό μου μεροκάματο», είπε στο pontos-news.gr η Γκέλυ Ανδρονικίδου. «Ούτε 600 ευρώ το μήνα δεν παίρνω ως πωλήτρια ρούχων σε κατάστημα του κέντρου. Ουσιαστικά, έδωσα όλο το μισθό αυτού του μήνα στα ταξί, αφού μένω μακριά, στον Εύοσμο», ανέφερε η Ελισάβετ Σταυροπούλου.

Τι λέει η διοίκηση του ΟΑΣΘ
Το δίκιο των εργαζομένων, επειδή δουλεύουν εδώ και πάνω από δύο μήνες απλήρωτοι, αναγνώρισε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Χρήστος Στεφανίδης, ρίχνοντας την ευθύνη στην πολιτεία και χαρακτηρίζοντας τις ενέργειες και τις προτάσεις της, εδώ και περισσότερο από ένα μήνα που το θέμα βρίσκεται σε εξέλιξη, ως «κοροϊδία» και «προφάσεις εν αμαρτίαις».

Ωστόσο η διοίκηση του ΟΑΣΘ, προκειμένου να σταματήσει η ταλαιπωρία των πολιτών, προτίθεται να προχωρήσει και σε νέα κατάθεση ασφαλιστικών μέτρων ή ακόμα και σε αγωγή, προκειμένου να σταματήσει η επίσχεση εργασίας. Σημειώνεται ότι την περασμένη Τετάρτη το Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης απέρριψε αντίστοιχη αίτηση ασφαλιστικών μέτρων της διοίκησης του οργανισμού, δικαιώνοντας τους εργαζόμενους.

«Κίνημα του οτοστόπ»
Με το... «Κίνημα του οτοστόπ» απαντούν οι Θεσσαλονικείς στην επίσχεση εργασίας των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ. Οργανώθηκαν μέσω ιστοσελίδας στο facebook και προσπαθούν ο ένας να εξυπηρετήσει τον άλλον στις μετακινήσεις του. Την ιδέα είχε ο Δημήτρης Παπαγεωργίου, και σύμφωνα με αυτήν, όσοι οδηγοί το επιθυμούν και ενώ πηγαίνουν στον προορισμό τους, περνούν από τις στάσεις των λεωφορείων και παίρνουν κόσμο στο αυτοκίνητό τους. Οι οδηγοί γράφουν σε χαρτάκι τον προορισμό τους για να το βλέπουν οι ενδιαφερόμενοι και απλώς να σηκώνουν τον αντίχειρα για να επιβιβαστούν στο όχημα.

Το «Κίνημα του οτοστόπ» έχει ήδη αποκτήσει και σηματάκι που μπορεί να μπει στο αυτοκίνητο, δηλώνοντας τη διάθεση κάποιου για συμμετοχή στην ιδέα.

Κείμενο, φωτογραφίες: Ρωμανός Κοντογιαννίδης.