14 Σεπτέμβριος 2016, 20:55 - Τελευταία Ενημέρωση: 14 Σεπτέμβριος 2016, 22:26

Ομάλ’ για Γκίνες: Όλα όσα έγιναν στη μεγάλη ποντιακή βραδιά της Θεσσαλονίκης (φωτο-βίντεο)

  • Ομάλ’ για Γκίνες: Όλα όσα έγιναν στη μεγάλη ποντιακή βραδιά της Θεσσαλονίκης (φωτο-βίντεο)

Πέρα από όλα τα άλλα ήταν μια βραδιά με αστείρευτο κέφι. Οι ηλικιωμένοι ξαναγίνονταν παιδιά, οι… επώνυμοι ένα με τον απλό κόσμο, αμέτρητες οι όμορφες παρουσίες που μοίραζαν απλόχερα τα πλατιά χαμόγελά τους. Διάχυτη υπήρχε η αίσθηση ότι η πρωτεύουσα του προσφυγικού ελληνισμού, η Θεσσαλονίκη, τη βραδιά της 13ης Σεπτεμβρίου 2016 «βάφτηκε» με τα κιτρινόμαυρα χρώματα της σημαίας του Πόντου.

Το κεντρικό γεγονός ήταν ο μεγαλύτερος ομάλ’ που χορεύτηκε ποτέ. Κάποια μικρά παραλειπόμενα, ωστόσο, σκιαγραφούν το κλίμα που επικρατούσε στο χώρο της 81ης Διεθνούς Εκθέσεως Θεσσαλονίκης.

Νέοι και μεσήλικες με ποντιακές φορεσιές και μπλουζάκια ποντιακών συλλόγων από ολόκληρη τη Θεσσαλονίκη, αλλά και από άλλες περιοχές της Βόρειας Ελλάδας, έφταναν κατά κύματα στο συναυλιακό χώρο της ΔΕΘ, κυρίως από τη στιγμή που άρχισε να πέφτει ο ήλιος και μετά. Τα γρασίδια γέμισαν, κάποιοι έκαναν… ζέσταμα για να είναι έτοιμοι με το έναυσμα για την καταγραφή του ρεκόρ Γκίνες, άλλοι έδειχναν σε λιγότερο δεινούς χορευτές τα κατάλληλα βήματα.

Περισσότερο τυχεροί της βραδιάς ήταν οι άντρες, αφού η παρουσία του ασθενούς φύλου, σε κάποιες περιπτώσεις, ήταν άκρως εντυπωσιακή. Οι κοπέλες, για παράδειγμα, «οδηγοί» της ομάδας των Τσαχουριδαίων για να καταγραφεί το ρεκόρ, μαγνήτιζαν τα βλέμματα και συνέβαλαν στην ενίσχυση του ξεφαντώματος με τις όλο χάρη ρυθμικές τους κινήσεις.

Την τιμητική του είχε και ο χώρος που στεγάζεται το pontos-news.gr στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Αρκετοί, βλέποντας την ταμπέλα, έκαναν στάση, ζητώντας διάφορες πληροφορίες για το event, όπως αν πρέπει κάπου να καταγραφούν, τι ώρα θα ξεκινήσει ο χορός, πώς θα καθοδηγηθούν κτλ.

Είναι αυτονόητο ότι τα λουκάνικα, τα σουβλάκια και η μπύρα έφευγαν εν ριπή οφθαλμού στα καφέ γύρω από τη σκηνή της ΔΕΘ. Όσο περισσότερο πάθος έβγαζαν στη σκηνή οι Τσαχουριδαίοι τόσο αυξάνονταν η αδρεναλίνη των ακροατών. Οι χοροί κάτω από τη σκηνή ήταν μόνιμο φαινόμενο και μάλιστα συχνά ποντιακοί εναλλάσσονταν με νεοελληνικούς. Σε αυτό συνέβαλε και το καλλιτεχνικό πρόγραμμα των αδελφών Τσαχουρίδη που κρατούσε στα ύψη το κέφι.

Ήταν τέτοια η αδημονία του κόσμου για την καταγραφή του ρεκόρ Γκίνες, που άρχισαν να βγαίνουν όλοι μαζικά έξω από τον εκθεσιακό χώρο, πριν καλά–καλά ολοκληρώσει τη φράση του ο Κωνσταντίνος Τσαχουρίδης ότι έφτασε η ώρα για το εγχείρημα.

Τρέχοντας και κρατώντας, βέβαια, ο ένας το χέρι του άλλου κινούνταν οι αλυσίδες χορευτών στους κεντρικούς δρόμους γύρω από τη ΔΕΘ. Στόχος ήταν να κυκλώσουν ολόκληρο το εκθεσιακό κέντρο της Θεσσαλονίκης. Κι αν αυτό φάνταζε ενδεχομένως και δύσκολο στην αρχή, αποδείχθηκε παιχνιδάκι στη συνέχεια, αφού δημιουργήθηκαν τέσσερις και πέντε κύκλοι χορευτών γύρω από τις εγκαταστάσεις της ΔΕΘ.


Η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου

Το χορό έσερνε σε κάποια στιγμή στη νότια πύλη της ΔΕΘ η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης και Ολυμπιονίκης στο στίβο Βούλα Πατουλίδου. Λίγο πιο πέρα, σαν μικρό παιδί, χαμογελούσε και χόρευε ο «γίγαντας» και Ολυμπιονίκης της πάλης Γιώργος Ποζίδης, ενώ δίπλα του η σαφώς μικρότερη στο δέμας, αλλά όχι μικρότερη σε ποντιακή ψυχή, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ποντιακών Σωματείων Χριστίνα Σαχινίδου.


Ο βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης Σ. Αναστασιάδης (δεξιά) μαζί με τον παλαίμαχο αθλητή και Ολυμπιονίκη Γ. Ποζίδη

Τι κι αν φέρει τον τίτλο του βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Α’ Θεσσαλονίκης ο Σάββας Αναστασιάδης; Με το έναυσμα του Κωνσταντίνου Τσαχουρίδη μπήκε αμέσως στο χορό. Σε κάποιο άλλο σημείο χόρευε ομάλ’ και η διοίκηση της ΔΕΘ-Helexpo, με την έκπληξη να ακούει στο όνομα του προέδρου Τάσου Τζήκα, αφού φαίνεται ότι η καταγωγή του δεν είναι ποντιακή.

Σε κάποια στιγμή οι αδελφοί Τσαχουρίδη «πέταξαν» τα κοστούμια τους και έβαλαν τις ποντιακές τους φορεσιές. Μ’ αυτές έδειχναν να αισθάνονται πιο άνετα.

Είχε ολοκληρωθεί η προσπάθεια για το ρεκόρ Γκίνες και χιλιάδες κόσμου δεν έλεγαν να σταματήσουν να χορεύουν, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν μέσα στους κεντρικότερους δρόμους της Θεσσαλονίκης μικρότεροι χορευτικοί κύκλοι. Στην οδό Αγγελική, μια παρέα νεαρών αποχωρούσε από το σημείο, τραγουδώντας και χορεύοντας με πάθος το «Αητέντς επαραπέτανεν», που ακούγονταν από τα μεγάφωνα. Δίπλα τους ένα ζευγάρι ηλικιωμένων που περπατούσε αγκαλιά, τους κοιτούσε χαμογελαστό, έχοντας τα πόδια τους κουρασμένα από το χορό, αλλά τις ψυχές τους γεμάτες περηφάνια!

Κείμενο: Ρωμανός Κοντογιαννίδης
Φωτογραφίες: Φιλίππος Φασούλας