5 Σεπτέμβριος 2016, 16:21 - Τελευταία Ενημέρωση: 5 Σεπτέμβριος 2016, 18:50

Οι διακοπές «φορτίζουν» τα γονίδια ακόμα και για ένα μήνα!

• Οι διακοπές «φορτίζουν» τα γονίδια ακόμα και για ένα μήνα!
    (Φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Φώτης Πλέγας)

Ίσως μια από τις πιο κοινές φράσεις που συνοδεύουν τις διακοπές είναι ότι πρόκειται για αποδράσεις που φορτίζουν μπαταρίες. Στην πραγματικότητα όμως, λένε οι επιστήμονες, ίσως θα έπρεπε να προτιμάται η φράση «φορτίζω γονίδια», καθώς οι διακοπές κάνουν καλό όχι μόνο στην ψυχική αλλά και στη σωματική υγεία, αφού μειώνουν το στρες, βελτιώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα και μειώνουν το επίπεδο των τοξικών πρωτεϊνών που σχετίζονται με την κατάθλιψη.

Αρκεί μία εβδομάδα χαλάρωσης για να «πυροδοτηθούν» αλλαγές στο DNA, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Αμερικανοί ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Γενετικής Έρικ Σαντ, μελέτησαν 94 υγιείς γυναίκες ηλικίας 30-60, που αποσύρθηκαν για μία εβδομάδα σε κατάλυμα στην Καλιφόρνια, όπου απλώς χαλάρωναν ή έκαναν διαλογισμό και γιόγκα. Στη συνέχεια, πήραν δείγματα αίματος και έκαναν γενετικές αναλύσεις για τη… δραστηριότητα 20.000 γονιδίων, πριν και μετά τις διακοπές.

Αν και προηγούμενες μελέτες έχουν επιβεβαιώσει τη θετική επίπτωση των διακοπών στην ψυχολογία των ανθρώπων, η νέα έρευνα δείχνει ότι μεταβάλλουν προς το καλύτερο τη λειτουργία των γονιδίων. Η θετική αυτή επίδραση μπορεί να διαρκέσει ένα μήνα, ή και πολύ περισσότερο (ακόμη και έως δέκα μήνες), αν οι διακοπές συνδυαστούν με διαλογισμό ή γιόγκα.

«Τα ευρήματά μας δείχνουν μια σημαντική θετική επίδραση των διακοπών και μια καταστολή των αντιδράσεων του στρες», δήλωσε η βασική ερευνήτρια, καθηγήτρια ψυχιατρικής Ελίσα Έπελ. Η σχετική δημοσίευση έγινε στο περιοδικό ψυχιατρικής Translational Psychiatry.