4 Σεπτέμβριος 2016, 15:29 - Τελευταία Ενημέρωση: 4 Σεπτέμβριος 2016, 15:56

Ο Νίκος Φίλης για την αναμόρφωση Θρησκευτικών και Ιστορίας

  • Ο Νίκος Φίλης για την αναμόρφωση Θρησκευτικών και Ιστορίας
    Ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης (φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Αλέξανδρος Βλάχος)

Για τις αλλαγές που σχεδιάζονται στα βιβλία των Θρησκευτικών και της Ιστορίας, μίλησε μεταξύ άλλων ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, στη συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο Νίκος Φίλης υποστηρίζει ότι η αναμόρφωση του μαθήματος των Θρησκευτικών «αποτελεί προϋπόθεση για να παραμείνει υποχρεωτική η διδασκαλία του σε όλους τους μαθητές» και προσθέτει:

«Υπάρχει το σχετικό πόρισμα της αρμόδιας Επιστημονικής Επιτροπής του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) που προτείνει την μετατροπή του μαθήματος από ομολογιακό-κατηχητικό σε μάθημα γνώσης των θρησκειών, με ιδιαίτερη έμφαση στην Ορθοδοξία. Θα υπάρξει φυσικά η απαιτούμενη επιμόρφωση των θεολόγων ώστε να υποστηρίξουν τη νέα ύλη του μαθήματος».

Αναφορικά με τις αλλαγές που είχε προαναγγείλει για το μάθημα της Ιστορίας, ο υπουργός Παιδείας υποστήριξε ότι «δεν υπάρχει ανάλογη επεξεργασία που να έχει φτάσει σε πόρισμα».

»Υπάρχουν βεβαίως επεξεργασίες από το παρελθόν που όμως η εθνικιστική προκατάληψη και ο φόβος του πολιτικού κόστους εμπόδισαν την αξιοποίησή τους». «Πιστεύω ότι η διδασκαλία της περιόδου του εμφυλίου πόλεμου μπορεί να ενισχύσει την θετική σχέση των πολιτών με την ιστορική αλήθεια καθώς και την εθνική αυτογνωσία και συμφιλίωση. Προφανώς είναι ευαίσθητο θέμα και χρειάζεται ψυχραιμία και σεβασμό στα γεγονότα, τον πόνο και τις μνήμες όλων των Ελλήνων», πρόσθεσε ο υπουργός για να καταλήξει:

«Είναι ώρα να προχωρήσουμε σε αλλαγές και στα προγράμματα σπουδών της Ιστορίας»

Αναφορικά με την επικείμενη έναρξη της σχολικής χρονιάς, ο Νίκος Φίλης δήλωσε βέβαιος ότι «θα κερδηθεί το στοίχημα του ανοίγματος των σχολείων με βιβλία και εκπαιδευτικούς στην τάξη, χωρίς κενά και επισημαίνει ότι το μεγαλύτερο μέρος των προσλήψεων των αναπληρωτών θα πραγματοποιηθεί πριν τις 12 Σεπτεμβρίου, παρά τα εμπόδια που προκύπτουν».