10 Απρίλιος 2016, 17:16 - Τελευταία Ενημέρωση: 10 Απρίλιος 2016, 16:47

Google: Οδηγός για ταχεία αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις

  • Google: Οδηγός για ταχεία αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις
    (Φωτ.: EPA / Evert Elzinga)

Μια βόλτα… στην ιστορία, στα γραφεία, στους ανθρώπους και κυρίως στις αξίες της κορυφαίας αμερικανικής εταιρείας διαδικτυακής αναζήτησης αποτελεί το βιβλίο Πώς λειτουργεί η Google. Το βιβλίο που κυκλοφορεί και στην Ελλάδα από τις εκδόσεις Κλειδάριθμος, υπογράφουν ο εκτελεστικός πρόεδρος και πρώην διευθύνοντας σύμβουλος Έρικ Σμιτ και ο πρώην αντιπρόεδρος Τζόναθαν Ρόζενμπερκ.

Στις 340 σελίδες του οι συγγραφείς αφηγούνται βιώματα από τη ζωή τους κατά την άνοδο της εταιρείας, αναπτύσσοντας παράλληλα καινοτόμες ιδέες για τον τρόπο διοίκησης.

Και αφού ανατρέπουν μια σειρά από στερεότυπα σε σχέση με το επιχειρείν και τον τρόπο διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού, αποκαλύπτουν συγκεκριμένες επιλογές που θεωρούν ότι οδήγησαν στην εκτόξευση της Google:

  1. Η κουλτούρα της εταιρείας βασίζεται στην αντίληψη ότι οι επιχειρήσεις υπάρχουν για να συνεισφέρουν στην κοινωνία.
  2. Στις συζητήσεις μεταξύ εργαζομένων και διευθυντών, εκτιμώνται οι αντιρρήσεις των υπαλλήλων για επιλογές των διευθυντών.
  3. Οι επιτυχίες πρέπει να επιβραβεύονται και οι αποτυχίες να διδάσκουν.
  4. Τα γραφεία των προϊσταμένων, των στελεχών και των υπαλλήλων κάθε άλλο παρά ευρύχωρα πρέπει να είναι. Η διαρρύθμιση όμως πρέπει να είναι τέτοια ώστε χτυπώντας κάποιον στον ώμο, να μπορείς ν’ ανοίξεις κουβέντα για νέες ιδέες.
  5. Από την άλλη πλευρά, στους εργαζόμενους πρέπει να προσφέρονται απομονωμένες γωνίες σε καφετέριες, κουζίνες, μικρές αίθουσες συνεδριάσεων, βεράντες, ακόμη και υπνοθαλάμους και παιδικές χαρές για τα παιδιά τους.
  6. Όσο για το ντύσιμο, δεν απαιτείται σακάκι και γραβάτα κατά το πρότυπο των ντήλερς της Wall Street. Απαιτείται ντύσιμο σύμφωνα με τις ανάγκες της ημέρας, ανάλογα με τον ποιον θα συναντήσουμε.
  7. Αντί της ομοιογένειας, στις προσλήψεις καλό να είναι να προκρίνεται η διαφορετικότητα των εργαζομένων.
  8. Σκεπτόμαστε τον ανταγωνισμό σε κάποιο βαθμό. Αλλά, αν επικεντρωθούμε σ’ αυτόν, ποτέ δεν θα καταφέρουμε να σκεφτούμε κάτι που δεν υπάρχει.