7 Μαρτίου 2016, 12:40 - Τελευταία Ενημέρωση: 7 Μαρτίου 2016, 11:40

Εγκαινιάστηκε η τρίτη γέφυρα του Βοσπόρου στην Κωνσταντινούπολη

  • Εγκαινιάστηκε η τρίτη γέφυρα του Βοσπόρου στην Κωνσταντινούπολη
    (Φωτ.: EPA / Tolga Bozoglu)

Με μπόνους 1.000 ευρώ θα επιβραβεύσει καθέναν από τους 6.000 εργάτες, που βοήθησαν στην κατασκευή της τρίτης γέφυρας του Βοσπόρου μήκους 1,4 χιλιομέτρου, ο πρόεδρος της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

Σε πανηγυρικό κλίμα, με λόγια ενθουσιασμού αλλά και λεκτικά «καρφιά», πραγματοποιήθηκαν χθες τα εγκαίνια της γέφυρας Γιαβούζ Σουλτάν Σελίμ, της τρίτης που ενώνει την ευρωπαϊκή με την ασιατική πλευρά.

«Τέτοια έργα γίνονται μόνον από αυτούς που σκέφτονται φιλόδοξα», είπε ο Ερντογάν απευθυνόμενος σε περιβαλλοντιστές και ανθρώπους που είχαν αντιδράσει στην καταστροφή δασικών περιοχών ένθεν κακείθεν του Βοσπόρου, προκειμένου να κατασκευαστεί η γέφυρα. «Είπαν ότι δεν μπορεί να γίνει, ήρθαν εδώ και έκαναν διαμαρτυρία αλλά να που τώρα είμαστε εμείς εδώ», είπε ο Ερντογάν πριν γιορτάσει μαζί με τον πρωθυπουργό Αχμέτ Νταβούτογλου και τον υπουργό Μεταφορών Μπιναλί Γιλντιρίμ τρώγοντας γλυκά.


Γλυκά στα ΜΜΕ δίνει ο Νταβούτογλου! (φωτ.: EPA / Tolga Bozoglu)

Ο Νταβούτογλου ευχαρίστησε, φυσικά, τον Ερντογάν για το όραμά του και ευφυολόγησε τονίζοντας ότι η γέφυρα «δεν θα ενώσει μόνο την Ευρώπη με την Ασία, θα ενώσει και καρδιές! Πολλοί μηχανικοί και εργάτες σκοπεύουν να παντρευτούν εδώ», είπε.

Από την πλευρά του, ενισχύοντας το ιδεολόγημα του προέδρου της χώρας, ο υπουργός Μεταφορών ανέδειξε ότι αυτή η γέφυρα, «σε αντίθεση με τις άλλες δύο στον Βόσπορο, είναι δημιούργημα τουρκικής εταιρείας», της IC Holding.

Η κρεμαστή γέφυρα θα είναι η μεγαλύτερη του κόσμου με σιδηροδρομική γραμμή και θα δοθεί στην κυκλοφορία στα τέλη Αυγούστου.

Έχει πλάτος 59 μέτρα και ο ψηλότερος πύργος της ύψος 320 μέτρα. Κόστισε πάνω από τρία δισεκατομμύρια δολάρια και χρειάστηκε λιγότερο από τρία χρόνια για να ολοκληρωθεί. Έχει οκτώ λωρίδες για αυτοκίνητα και δύο σιδηροδρομικές γραμμές, ενώ συμπληρωματικά, για να διευκολυνθεί η διοχέτευση των οχημάτων προς και από την ασιατική και ευρωπαϊκή πλευρά, κατασκευάστηκαν 116 χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμου.