6 Αύγουστος 2013, 10:41 - Τελευταία Ενημέρωση: 5 Σεπτέμβριος 2014, 20:16

Επεκτείνεται η Αττική Οδός προς Ελληνικό και Λαύριο

  • Επεκτείνεται η Αττική Οδός προς Ελληνικό και Λαύριο

Επέκταση του δικτύου των αυτοκινητοδρόμων στην Αττική, με διεύρυνση προς το Ελληνικό, το Λαύριο και την Ραφήνα της Αττικής Οδού καθώς και των μέσω σταθερής τροχιάς με έμφαση για τις αστικές μετακινήσεις στο μετρό και το τραμ προβλέπει το νέο ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας σκιαγραφώντας το μέλλον των συγκοινωνιών στην πρωτεύουσα αλλά και τις υποδομές που θα φιλοξενήσει μέσα στα επόμενα χρόνια.

Ο διαγωνισμός για την επέκταση της Αττικής Οδού είχε δρομολογηθεί επί ΝΔ το 2009. Όμως ο φαραωνικός σχεδιασμός με τις επεκτάσεις προς τα Μεσόγεια και τη σήραγγα μήκους 4 χιλιομέτρων στον Υμηττό που θα συνέδεε τη νότια πλευρά του λεκανοπεδίου με τα Μεσόγεια, εγκαταλείφθηκε λόγω ποικίλων αντιδράσεων και κρίσης. Ήρθε εκ των υστέρων η κυβέρνηση Παπανδρέου να περιορίσει περίπου στο 40% το μέγεθος του έργου αλλά και πάλι οι σχεδιασμοί έμειναν στο συρτάρι εξαιτίας των προβλημάτων χρηματοδότησης των έργων αλλά και της μεγάλης περιπέτειας των κατασκευαστικών ομίλων με τους εθνικούς οδικούς άξονες. Σήμερα το ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας που έδωσε στην δημοσιότητα την περασμένη Πέμπτη ο υπουργός Περιβάλλοντος κ. Γιάννης Μανιάτης και αναμένεται να θεσμοθετηθεί από την βουλή μέχρι τα τέλη του έτους, δίνει μια νέα κατεύθυνση στα οδικά έργα της Αττικής χωρίς τους βερμπαλιστικούς σχεδιασμούς του παρελθόντος.

Το σχέδιο προβλέπει την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού από την Καισαριανή, έως την λεωφόρος Bουλιαγμένης μέσω αστικής σήραγγας. Η Αττική Οδός από Ελευσίνα ως το Ελευθέριος Βενιζέλος σχεδιάζεται να επεκταθεί έως το Λαύριο ενώ στο σχεδιασμό είναι και η ολοκλήρωση του κλάδου της Αττικής Οδού «Σταυρός-Ραφήνα» με παράλληλη σύνδεση με το Ελ. Βενιζέλος. Συγχρόνως προβλέπονται η επέκταση της λεωφόρου Κύμης στο τμήμα σύνδεσης της Αττικής Οδού με την εθνική οδό καθώς και ο νέος αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη, που όπως αναφέρεται θα συμβάλλει στη μείωση των αποστάσεων στον άξονα του ΠΑΘΕ, ο οποίος θα ενισχυθεί με τη νέα σιδηροδρομική σύνδεση που εκτιμάται ότι θα αποφορτίσει της Αθηνών-Λαμίας στο τμήμα Αθηνών - Υλίκης από πλευρά εμπορευματικών μεταφορών. Στο πλάνο μπαίνει επίσης η Υποθαλάσσια Ζεύξη Περάματος - Σαλαμίνας σε συνδυασμό με διέλευση μέσου σταθερής τροχιάς Πειραιώς - Περάματος προς Σαλαμίνα και με οδική χερσαία πρόσβαση από Λεωφόρο Σχιστού.

Για τα δύο αυτά έργα έχουν ωριμάσει οι συνθήκες για να προκηρυχθούν ενδεχομένως και μέχρι τα τέλη του έτους καθώς ο προηγούμενος προγραμματισμός της κυβέρνησης ανατράπηκε λόγω οικονομικών συνθηκών. Στα έργα που το ρυθμιστικό της Αθήνας καταργεί είναι η Λεωφόρος Πικροδάφνης, η Σήραγγα Αργυρουπόλεως και τα τμήματα ∆υτικής Περιφερειακής Αιγάλεω, από Αττική Οδό μέχρι Εθνική Οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης. To σχέδιο για την εξάπλωση των μέσων μαζικής μεταφοράς επεκτείνεται στον ΗΣΑΠ που προβλέπεται να φτάσει έως την Νέα Ερυθραία αλλά και με την επέκταση του μετρό προς το Ίλιον και την Γλυφάδα. Στο σχέδιο υπάρχει επίσης η πολυδιαφημισμένη αλλά ελλείψει χρηματοδότησης μαμούθ γραμμή 4 που θα διατρέχει Περισσό - Γαλάτσι - Κυψέλη - Κέντρο Αθήνας - Παγκράτι - Βύρωνας - Άνω Ηλιούπολη- Κέντρο Αθήνας - Ζωγράφου - Λεωφόρο Κηφισιάς - Μαρούσι - Λυκόβρυση -Εθνική Οδός. Προς το παρόν το έργο περιορίζεται στις μελέτες και είχε συζητηθεί στο παρελθόν να προκηρυχθεί ένα κομμάτι του. Ωστόσο πρόσφατα ο νέος υπουργός Μεταφορών κ. Μιχάλης Χρυσοχοίδης δεν άφησε μεγάλα περιθώρια για νέα έργα μετρό το προσεχές διάστημα ελλείψει πόρων.

Για το δίκτυο του τραμ προβλέπονται οκτώ επεκτάσεις και συγκεκριμένα: Π. Φάληρο - ΣΕΦ - Πειραιάς (Σταθμός ΗΣΑΠ-ΟΣΕ). Σύνταγμα - Πλατεία Αιγύπτου - Άνω Πατήσια. Σταθμός Λαρίσης - Νοσοκομεία Παίδων - Γουδί. Καμίνια - Κέντρο Πειραιά-Φρεαττύδα - Χατζηκυριάκειο. Πειραιάς - Κερατσίνι - Πέραμα - Σαλαμίνα. Ελληνικό - Σταθμός Μετρό Αργυρούπολης. Λιμένας Κρουαζιερόπλοιων (Πειραϊκή) - Ακτή Ξαβερίου - Ακτή Κονδύλη - Ηετιώνεια Ακτή - ∆ραπετσώνα.

Εκτός σχεδίου δόμηση, πεζοδρομήσεις, παράκτιο μέτωπο

Επιπλέον το ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας προβλέπει:

-Περιορισμό τις εκτός σχεδίου δόμησης, χωρίς να αποκλείονται νέες εντάξεις στο σχέδιο πόλης. Οι επεκτάσεις είναι αποδεκτές μόνο εφόσον η αναγκαιότητά τους τεκμηριώνεται επαρκώς με βάση τα εκτιμώμενα όρια κορεσμού και εκεί όπου ο υφιστάμενος πολεοδομικός σχεδιασμός χαρακτηρίζεται από αδυναμίες και ακαμψίες που δεν επιτρέπουν την εξάντληση της χωρητικότητάς του. Όπως αναφέρεται οι επεκτάσεις γίνονται μόνο ανά πολεοδομικές ενότητες (δηλαδή ανά γειτονιές) και υπό την προϋπόθεση ότι εξασφαλίζονται όλοι οι αναγκαίοι χώροι υποδομών.

-Χωροθέτηση ξενοδοχειακών υποδομών, σε συνδυασμό με ανάπτυξη πολιτιστικού τουρισμού και θεματικού αστικού τουρισμού στον φαληρικό όρμο, τον Αργοσαρωνικό και την πόλη του Πειραιά. Το ρυθμιστικό προβλέπει το νοικοκύρεμα του παραλιακού μετώπου από ασύμβατες και παράνομες χρήσεις και την ελεύθερη πρόσβαση στις ακτές από το Φάληρο έως το Σούνιο. Για την περιοχή τον απόλυτο έλεγχο έχει εξασφαλίσει η εταιρεία «Παράκτιο Μέτωπο Α.Ε.», η οποία θα αναλάβει την αξιοποίηση όλων εγκαταστάσεων στο παραλιακό μέτωπο, πλην Ελληνικού.

-Για το Ελληνικό τον πρώτο λόγο έχει το ΤΑΙΠΕΔ. Το σχέδιο προβλέπει την δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου έκτασης 2.000 στρεμμάτων.

-Παρέμβαση πολεοδομικής ανασυγκρότησης με οργανωμένη πολεοδομική ανάπτυξη, στη «Λιμενοβιομηχανική ζώνη ∆ραπετσώνας–Κερατσινίου» αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα της θέσης λόγω γειτνίασης με τον Λιμένα Πειραιά.

- Προωθούνται πεζοδρομήσεις αξόνων που φιλοξενούν δημόσια κτίρια και μνημεία αρχιτεκτονικού, καλλιτεχνικού και ιστορικού ενδιαφέροντος τόσο στην Αθήνα όσο και στον Πειραιά. Στο πλαίσιο αυτό προωθείται η μετατροπή της Βασιλίσσης Όλγας και Πανεπιστημίου σε άξονες πεζών, ποδηλάτων και ΜΜΜ με πεζοδρόμηση. Για τον Πειραιά, ανάλογες δράσεις δρομολογούνται για τις ακτές Θεμιστοκλέους, Μουτσοπούλου και Κουντουριώτη και τη λεωφόρο Βασιλέως Γεωργίου.

-Πρόγραμμα ανάπλασης των προσφυγικών πολυκατοικιών της λεωφόρου Αλεξάνδρας σε συνδυασμό με την « διπλή ανάπλαση», με χρήσεις κατοικίας, υπηρεσιών, πολιτισμού, εκπαίδευσης, διαμονής και φιλοξενίας με σκοπό την διάσωση, αποκατάσταση και ανάδειξη του συγκροτήματος ως σημαντικού μνημείου της νεότερης αρχιτεκτονικής του μοντέρνου κινήματος.

-Για το ιστορικό κέντρο της Κηφισιάς, προωθείται μελέτη για τη διεύρυνση των ορίων του ιστορικού κέντρου και θεσμοθέτησης ειδικών όρων δόμησης με στόχο την προσαρμογή των νέων κτιρίων στο υφιστάμενο πολεοδομικό περιβάλλον (χαμηλοί συντελεστές δόμησης) και για την προστασία και ανάδειξη των ιδιαίτερων πολεοδομικών χαρακτηριστικών της περιοχής (μεγάλοι κήποι, μάντρες, αυλόθυρες κ.λπ). Επίσης προωθείται η επέκταση των πεζοδρόμων σε άξονες που συγκεντρώνουν κτίρια με αρχιτεκτονικό και ιστορικό ενδιαφέρον και
παραδοσιακές δραστηριότητες.

-δρομολογείται επίσης η μεταφορά όλων των υπεραστικών και διεθνών λεωφορειακών γραμμών στον Ελαιώνα με τη δημιουργία τερματικών σταθμών για τα ΚΤΕΛ Αττικής σε σταθμούς του μετρό που βρίσκονται στην περίμετρο της πόλης, ενώ προτείνει την κατάργηση των σταθμών ΚΤΕΛ σε Τρεις Γέφυρες, Κηφισό, πλατεία Αιγύπτου και Θησείο, καθώς των αφετηριών των διεθνών λεωφορειακών γραμμών.

newmoney.gr

Πηγή: tro-ma-ktiko.blogspot.gr