6 Νοέμβριος 2015, 17:35 - Τελευταία Ενημέρωση: 6 Νοέμβριος 2015, 17:52

Τι προσπαθεί να αποδείξει η κυβέρνηση με τη στάση της απέναντι στο Ποντιακό; (βίντεο)

  • Τι προσπαθεί να αποδείξει η κυβέρνηση με τη στάση της απέναντι στο Ποντιακό; (βίντεο)
    Από το παμποντιακό συλλαλητήριο στο Σύνταγμα (Φωτ.: Βασίλης Τσενκελίδης για το pontos-news.gr)

Στοιχεία συστημικής αμφισβήτησης της μεθοδευμένης σφαγής των Ποντίων ως Γενοκτονίας εμφανίζει η κυβέρνηση, αν κρίνει κανείς και από νέα τοποθέτηση, αυτήν τη φορά του Πάνου Σκουρλέτη, ο οποίος σε τηλεοπτική συνέντευξή του στην εκπομπή «Πρώτη Γραμμή» του ΣΚΑΪ, επιχείρησε να στηρίξει την άποψη ότι στον Πόντο δεν συντελέστηκε Γενοκτονία, επικαλούμενος αναφορά του ιστορικού Πολυχρόνη Ενεπεκίδη στο βιβλίο ιστορίας της Γ΄ Γενικού Λυκείου.

Κρατώντας το τάμπλετ ανά χείρας, όπου είχε αποθηκεύσει το σχετικό απόσπασμα από τη διδακτέα και πλέον όχι εξεταστέα ύλη (!), όπως πολύ καλά γνωρίζουν οι Πόντιοι που έχουν ξεσηκωθεί για το συγκεκριμένο θέμα, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανέγνωσε απόσπασμα με επίκληση στον Π. Ενεπεκίδη, για να τεκμηριώσει τη θέση του ότι δεν υπήρξε Γενοκτονία!

Δείτε στο βίντεο την προσπάθειά του να στρεβλώσει την αλήθεια, στο 04:58

Ο Πάνος Σκουρλέτης, ο οποίος απέδωσε τις αντιδράσεις στις δηλώσεις Νίκου Φίλη σε  «έντονη αντιπολιτευτική προσπάθεια με στοιχεία πατριδοκαπηλίας», αυτό που κατάλαβε από το σχετικό απόσπασμα ήταν ότι ο Ενεπεκίδης δεν αναγνώριζε τη Γενοκτονία, μια και παρέθετε τις διαφορές της από το Ολοκαύτωμα των Εβραίων.

Ως απάντηση παραθέτουμε το βιβλίο του σπουδαίου καθηγητή –ο οποίος διέπρεψε στο εξωτερικό και δεν ήταν... γέννημα ντόπιας υποδαύλισης επιστημονικής γνώσης προς μία κατεύθυνση– με τίτλο Γενοκτονία στον Εύξεινο Πόντο. Διπλωματικά Έγγραφα από τη Βιέννη (1909-1918), το οποίο εκδόθηκε από την Εύξεινο Λέσχη Θεσσαλονίκης το 1995. 

Το βιβλίο φιλοξενεί το σύνολο των διπλωματικών εγγράφων από τη Βιέννη και το Βερολίνο που αφορούν τις συστηματικές διώξεις των Ελλήνων στον μικρασιατικό Πόντο μέχρι το 1918, που αργότερα, όταν γεννήθηκε ο όρος, περιγράφηκαν ως Γενοκτονία μια και πληρούσαν τις προϋποθέσεις.

Ο ίδιος ο καθηγητής Ενεπεκίδης, περιγράφει τι είναι ο «λευκός θάνατος»: «Είναι η γενοκτονία alla turca, είναι βουβή, πονηρή, ανατολίτικη [...]. Οι καλούμενες εκτοπίσεις, εξορίες των κατοίκων ολόκληρων χωριών, οι εξοντωτικές εκείνες οδοιπορίες μέσα στο χιόνι των γυναικοπαίδων και των γερόντων –οι άνδρες βρίσκονται ήδη στα τάγματα εργασίας ή στο στρατό– δεν οδηγούν φυσικά σε κανένα Άουσβιτς με τους διαβολικά οργανωμένους μηχανισμούς της φυσικής εξόντωσης του ανθρώπου – όχι!


Τάγματα εργασίας

»Ήταν όμως ένα Άουσβιτς εν ροή, οι άνθρωποι πέθαιναν καθ’ οδόν, δεν περπατούσαν για να φτάσουν κάπου· όχι, περπατούσαν για να πεθάνουν από τις κακουχίες, την παγωνιά, την πείνα, τον εξευτελισμό του ανθρώπινου. Αυτό ήταν το διαβολικό σύστημα, πονηρά οργανωμένο. Δεν υπήρχε στο τέρμα κανένα Άουσβιτς, γιατί για τους περισσότερους δεν υπήρχε τέρμα. Το ταξίδι προς το θάνατο ήταν ο θάνατος, όχι το τέρμα του ταξιδιού».

Σπάνια συνέντευξη στον δημοσιογράφο Άρη Σκιαδόπουλο στην εκπομπή «Νυχτερινός Επισκέπτης» της ΕΡΤ είχε δώσει πριν από πολλά χρόνια ο καθηγητής Ενεπεκίδης. Δείτε το απόσπασμα που αφορά τη σφαγή των Ελλήνων του Πόντου και τι εννοούσε όταν διέκρινε τις διαφορές με το Ολοκαύτωμα των Εβραίων.

Ο Νίκος Φίλης έχει τις απόψεις του ως δημοσιογράφος και υπεραμύνεται αυτών. Πώς όμως μπορεί να αντιμετωπίσει κάποιος το γεγονός ότι παραμένει ταυτόχρονα επίσημος φορέας της ελληνικής Παιδείας; Με ποια λογική ο οποιοσδήποτε πολίτης θα δεχτεί ότι δύναται να διαφοροποιείται από θέσεις που έχουν γίνει νόμος του ελληνικού κράτους; Όταν μάλιστα (και αυτό το έχει δει μυριάδες φορές ο ελληνικός λαός) απομακρύνονται ακόμα και κατώτατα στελέχη κομμάτων με συνοπτικές διαδικασίες στην περίπτωση κατά την οποία διαφοροποιούνται από την επίσημη θέση του κόμματος;