28 Σεπτέμβριος 2015, 19:36 - Τελευταία Ενημέρωση: 28 Σεπτέμβριος 2015, 19:38

• NASA: Υπάρχει νερό στον Άρη και άρα μεγαλύτερη πιθανότητα για ζωή (φωτο, βίντεο)
    (Φωτ.: NASA/JPL/UA)

Σε μια πολυαναμενόμενη συνέντευξη Τύπου, η NASA παρουσιάζει τις ισχυρότερες μέχρι σήμερα ενδείξεις για την εποχική ροή νερού στον Άρη, κάτι που ενισχύει τις ελπίδες για ανακάλυψη μικροβιακής ζωής.

Επιστήμονες που αναλύουν τα δεδομένα από τα ερευνητικά οχήματα και διαστημόπλοια της NASA στον πλανήτη Άρη ανακοίνωσαν συγκεκριμένα ότι εντοπίστηκαν στοιχεία που τεκμηριώνουν την ύπαρξη νερού και μάλιστα σε ρευστή μορφή τους θερινούς μήνες, όταν ανεβαίνει η θερμοκρασία στην επιφάνεια του «Κόκκινου Πλανήτη». Μέχρι σήμερα ήταν γνωστό ότι υπήρχε πάγος, αλλά τα ίχνη που καταγράφηκαν τώρα δείχνουν τρεχούμενο νερό.

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της NASA, ο δορυφόρος Mars Reconnaissance Orbiter εντόπισε στοιχεία για ορυκτά που έχουν έρθει σε επαφή με νερό, ονομάζονται περχλωρικά κι έχουν σχηματίσει γραμμές στις πλαγιές της επιφάνειας του Άρη.

Μερικά από αυτά τα στοιχεία είναι ικανά να διατηρούν το νερό σε ρευστή μορφή ακόμη και σε θερμοκρασίες της τάξης των -70 βαθμών Κελσίου.

Οι γραμμές αυτές στις πλαγιές του Άρη σχηματίζονται από τα περχλωρικά κατά τη θερμή περίοδο, όταν το θερμόμετρο δείχνει έως -23 βαθμούς Κελσίου, ενώ στη συνέχεια εξαφανίζονται κατά την ψυχρή περίοδο.

«Κάτι ενυδατώνει αυτά τα άλατα και φαίνεται ότι αυτές οι γραμμές έρχονται και φεύγουν με την αλλαγή των εποχών», δήλωσε μέλος του ερευνητικού προγράμματος.

«Αυτό σημαίνει ότι το νερό στον Άρη είναι αλμυρό – κάτι που είναι λογικό, καθώς τα άλατα χαμηλώνουν τη θερμοκρασία στην οποία παγώνει το νερό. Έστω και κάτω από την επιφάνεια, όπου είναι χαμηλότερη η θερμοκρασία, τα άλατα θα κρατούσαν το νερό σε υγρή μορφή και θα του επέτρεπαν να κινείται χαμηλότερα στις πλαγιές».

«Το νερό είναι στοιχειώδες για τη ζωή όπως τη γνωρίζουμε. Η παρουσία τρεχούμενου νερού στον Άρη σήμερα έχει αστροβιολογικές, γεωλογικές και υδρολογικές παραμέτρους που μπορεί να επηρεάσουν τις ανακαλύψεις του μέλλοντος», δήλωσε ο ερευνητής Μάικλ Μέγιερ μιλώντας στον Guardian.

Broadcast live streaming video on Ustream

• Σχετική δημοσίευση έγινε στην επιθεώρηση Nature Geoscience.
Gallery