31 Αύγουστος 2015, 14:41 - Τελευταία Ενημέρωση: 31 Αύγουστος 2015, 14:41

9 συμβουλές για υγιή πόδια μετά το καλοκαίρι

  • 9 συμβουλές για υγιή πόδια μετά το καλοκαίρι
 
  1. Η φυσική φροντίδα των ποδιών είναι απαραίτητη μετά το καλοκαίρι γιατί, όπως λένε ειδικοί, πρόκειται για τα πλέον ταλαιπωρημένα μέλη του σώματός μας, που υφίστανται την κούραση από τους καθημερινούς εξοντωτικούς ρυθμούς και δέχονται το βάρος ολόκληρου του σώματός μας.
  2. Άμμος, σανδάλια, ατελείωτο περπάτημα, κουβάλημα και βάρος επιβαρύνουν τις φτέρνες με αποτέλεσμα η επιστροφή στην πόλη να συνεπάγεται σκληρές επιφάνειες, μικρές ανοιχτές πληγές, φουσκάλες και δυσφορία στην περιοχή των ποδιών. Εξάλλου, τα πόδια πρήζονται το καλοκαίρι επειδή τα αιμοφόρα αγγεία διαστέλλονται από τη ζέστη, με συνέπεια να αλλάζει ο μηχανισμός της επιστροφής του αίματος από τα κάτω άκρα προς την καρδιά.
  3. Μερικές συμβουλές για τη βελτίωση της υγείας των ποδιών είναι χρήσιμες αυτή την εποχή:
  4. Ξεκούραση των ποδιών σε ποδόλουτρο με χλιαρό νερό, στο οποίο έχουμε διαλύσει άλατα μπάνιου ή μια χούφτα μαγειρικό αλάτι και 3-4 σταγόνες αιθέριο έλαιο λεβάντα βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος στα άκρα και απομακρύνει την ένταση και την κούραση.
  5. Ενυδάτωση των ποδιών μετά από κάθε ντους με την εφαρμογή κρέμας που περιέχει συνένζυμο Q10. Με τον τρόπο αυτό βελτιώνεται η εικόνα των ποδιών και ατονούν οι ραγάδες. Για έξτρα ενυδάτωση, βοηθά κάποιο έλαιο jojoba ή εκχυλίσματος αλόης.
  6. Όσον αφορά στα κλειστά παπούτσια, καλό είναι να αποφεύγονται οι συνθετικές ύλες τόσο στα υποδήματα όσο και στις κάλτσες. Βοηθητική είναι η χρήση μιας αποσμητικής κρέμας, λοσιόν ή πούδρας.
  7. Στα πέλματα υπάρχουν περίπου 250.000 ιδρωτοποιοί αδένες που εκκρίνουν ιδρώτα περισσότερο από κάθε άλλον αδένα του σώματος. Με τα ανοιχτά παπούτσια που φοράμε τους καλοκαιρινούς μήνες χωρίς κάλτσες, δεν απορροφάται ο ιδρώτας και εισχωρούν πιο εύκολα σκόνες και βρομιές, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται βακτηρίδια και ιδανικές συνθήκες για κακοσμία και μύκητες. Αν αναπτυχθούν μύκητες, καλό είναι να πλένουμε συχνά τα πόδια μας με ειδικό σαπούνι που σκοτώνει τα βακτηρίδια και βοηθάει να κλείσουν οι πόροι που φέρνουν ιδρώτα και στη συνέχεια κακοσμία στα πόδια.
  8. Μια καλή φυσική λύση είναι το φασκόμηλο με το οποίο μπορούμε να κάνουμε ποδόλουτρο σε ζεστό νερό ανακατεμένο με το αφέψημά του.
  9. Σε όλη τη διάρκεια της ζωής μας υπολογίζεται ότι τα πόδια μας διανύουν κατά μέσο όρο 112.000 χλμ. ή διαφορετικά, θα μπορούσαν να κάνουν σχεδόν τρεις φορές το γύρο της Γης. Στα αμέτρητα αυτά βήματα, ασκείται τριβή μεταξύ της επιδερμίδας του ποδιού και του παπουτσιού, με αποτέλεσμα τη δημιουργία σκληρύνσεων στο δέρμα.
  • Πηγή: medlabnews.gr, Θάλεια Γούτου