17 Ιούλιος 2013, 16:27 - Τελευταία Ενημέρωση: 5 Σεπτέμβριος 2014, 20:21

Ο αριθμός τον οποίον το Facebook δε θέλει να δεις

  • Η αλλαγή του Facebook που δεν πρόσεξε σχεδόν κανείς

Πώς θα σου φαινόταν να υπήρχε λειτουργία του Facebook η οποία να σου έδειχνε πόσοι σε αριθμό χρήστες είδαν την κάθε δημοσίευση σου; Χρήσιμη λειτουργία, ε; Φαίνεται πως οι χρήστες δεν τη θεωρούν και τόσο απαραίτητη, καθώς δεν τη ζητούν σε feedback. Ας τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή όμως.

Όλα ξεκίνησαν από μία μελέτη του Πανεπιστημίου Stanford, σύμφωνα με την οποία σε δείγμα 222.000 χρηστών του Facebook, έγινε γνωστό πως η κάθε δημοσίευση ενός χρήστη βρίσκει απήχηση μονάχα σε ποσοστό 35% των φίλων του, ενώ μηνιαία το ποσοστό αυτό αυξάνεται σε 61%. Γύρω από αυτή τη μελέτη, δημιουργήθηκε ένα άρθρο στο BuzzFeed με θέμα «Ο αριθμός τον οποίον το Facebook δε θέλει να δεις», μέσα στο οποίο υπήρξε γκρίνια σχετικά με τα αποτελέσματα της μελέτης και τη λειτουργία την οποία το Facebook δε θέλει να δώσει στους χρήστες.

Στο άρθρο αυτό απάντησε ο Lars Backstrom, εργαζόμενος του Facebook στον τομέα του News Feed (Αρχικής Σελίδας), ο οποίος είπε πως το άρθρο το οποίο έχει δημιουργηθεί είναι απλά λάθος. Κι αυτό, γιατί οι χρήστες δεν ενδιαφέρονται να μάθουν πόσοι βλέπουν τις δημοσιεύσεις τους. Αν τους ενδιέφερε, το Facebook θα τους είχε δώσει τη δυνατότητα αυτή. Μάλιστα, στο παρελθόν είχε δοκιμαστεί μία τέτοια λειτουργία, η οποία όμως φάνηκε πως δεν ενδιέφερε τους χρήστες και τελικά δεν την είδαμε ποτέ να λανσάρεται σε όλους.

Ο ίδιος ανέφερε πως οι χρήστες ενδιαφέρονται μονάχα για αντιδράσεις όπως είναι το Like, το σχόλιο ή η κοινοποίηση και όχι για το πόσοι από τους φίλους τους είδαν τη δημοσίευση και δεν αντέδρασαν. Η λειτουργία σχετικά με τους χρήστες οι οποίοι είδαν μία δημοσίευση είναι ενεργή μονάχα για τους ιδιοκτήτες σελίδων, groups και για τους διαφημιστές στο Facebook, καθώς αυτοί ενδιαφέρονται να μάθουν τους αριθμούς.

Ένας άλλος λόγος για τον οποίο η λειτουργία με τον αριθμό χρηστών οι οποίοι είδαν μία δημοσίευση δε μπορεί να υπάρξει, είναι πως το Facebook στοχεύει πάντα σε λειτουργίες με θετικό αντίκρισμα στους χρήστες. Όπως δεν υπάρχει το Dislike, έτσι δεν υπάρχει και η λειτουργία αυτή. Σε ποιον από τους χρήστες θα άρεσε να παρατηρεί πως από τους 200 φίλους του οι οποίοι είδαν μια δημοσίευση του, πάτησαν Like οι 5 από αυτούς; Σε κανέναν.

Πηγή: digitallife.gr