14 Ιούλιος 2013, 10:08 - Τελευταία Ενημέρωση: 5 Σεπτέμβριος 2014, 20:22

Ποιος είναι ο υπεύθυνος για την καταστροφή του Παναθηναϊκού;

  • Ποιος είναι ο υπεύθυνος για την καταστροφή του Παναθηναϊκού;

Για την χρεωκοπία της Ελλάδας άλλοι δείχνουν τον Ανδρέα Παπανδρέου, κι άλλοι τον Κώστα Καραμανλή. Για τη χρεωκοπία της ΑΕΚ, η λίτσα είναι σαν του Σίντλερ ή της Λαγκάρτ. Για το φαλιμέντο του Παναθηναϊκού, ο δράστης, αντίθετα, έχει ονοματεπώνυμο: Ανδρέα Βγενόπουλος.

Ο Κώστας Καίσαρης αναδημοσιεύει άρθρο της Wall Street Journal για τον άνθρωπο που πήρε μαζί του στην καταστροφή τον Παναθηναϊκό

Αυτός ίδρυσε την ΠΕΚ. Αυτός ξεσήκωσε τον κόσμο με το συλλαλητήριο στο Πεδίον του Άρεως. Αυτός έφερε την πολυμετοχικότητα και τον Σισέ. Αυτός μίλησε για πράσινους Αμπράμοβιτς κι έδιωξε τον Βαρδινογιάννη. Αυτός ήθελε να αγοράσει την ΠΑΕ. Αυτός την έκανε λος πούλος μόλις αρχίσανε τα ζόρια με το τραπεζικό σύστημα.

Και βρέθηκε ο Αλαφούζος για να μείνει με τον Μουτζούρη στο χέρι. Σε κάτι κατάσταση βρίσκεται σήμερα, ο παλαί ποτέ κραταιός Μίστερ Μιγκ, που πήγαινε στη Βουλή και κούναγε το δάχτυλο στους αρχηγούς κομμάτων. Υπουργός και βουλευτές. Άστα να πάνε. Οι Έλληνες που δεν είναι αχάριστοι σχετικά με τα λεφτά της διαφήμισης της Μαρφίν τον έχουνε αφήσει στην ησυχία του.

Αφού λοιπόν δεν γράφουν οι ντόπιοι, γράφουν οι ξένοι. Το ρεπορτάζ λοιπόν για το "σύγχρονο δράμα και την πτώση ενός Έλληνα μεγιστάνα" το έχει η Wall Street Journal. Για τον άνθρωπο που είχε πιστέψει ότι είχε το άγγιγμα του Μίδα! Για τον άνθρωπο που έδωσε 18 εκ. ευρώ για να αγοράσει την Ολυμπιακή και να γίνει έστω και για μία μέρα Ωνάσης.

Για το παιδί με το Κοχιμπα που τα κανε απόψε λίμπα. Στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Μονάχου, το 1972, ο Βγενόπουλος εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Ξιφασκία. Στις αρχές της δεκαετίας του '80, ήταν ανερχόμενος δικηγόρος και για ένα φεγγάρι επί Γ. Βαρδινογιάννη στις δημόσιες σχέσεις της ΠΑΕ Παναθηναϊκός. Λίγο πριν τη Λιάνα Κανέλλη.

Άρχισε τις μπίζνες καταφέροντας σαν δικηγόρος να διαχειρισθεί με επιτυχία τα χρέη στον τομέα της ναυτιλίας. Έπιασε επαφές με εφοπλιστές και στη συνέχεια "στοιχημάτισε" σ αυτές σε μία ακμάζουσα επενδυτική επιχείρηση. Το 2006 σχεδίασε την τριπλή συγχώνευση της Λαϊκής Τράπεζας Κύπρου της Εγνατίας και της δικής του Μαρφίν. Συμφωνία που του επέφερε ακόμα μεγαλύτερα πλούτη και όσο καθιέρωσε τη φήμη του ως "ντιλ μέικερ".

Το επόμενο έτος ο Α. Βγενόπουλος έκανε ένα ακόμα τεράστιο άλμα με τη δημιουργία ενός νέου επενδυτικού κεφαλιού που ονομάστηκε "MIG".

Παρά το εύθραυστο ιστορικό του, Έλληνες μεγιστάνες της Ναυτιλίας (μεταξύ αυτών και ο Β. Μαρινάκης), η βασιλική οικογένεια του Ντουμπάι και άλλα βαριά ονόματα, "έσπρωξαν" εκατοντάδες εκατομμύρια ο καθένας που συνολικά ξεπέρασαν τα 5 δις Ευρώ στη μεγαλύτερη ιδιωτική αύξηση μετοχικού κεφαλαίου που έγινε ποτέ.

Ο Βγενόπουλος είχε 5 δις να ξοδέψει, αν και δεν θα κάλυπτε ποτέ αυτά τα δάνεια. Στο μεταξύ μόλις είχε "αρπάξει" την Ολυμπιακή και η τριπλή τραπεζική συγχώνευση που είχε σχεδιάσει είχε δημιουργήσει το πέμπτο μεγαλύτερο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα στην Ελλάδα και του επέφερε μία μικρή περιουσία σαν κέρδος.

Σήμερα ο Ανδρέας Βγενόπουλος έχει γίνει σαν σύμβολο των ελληνικών "ωδίνων". Η Ολυμπιακή έχει βγει στο σφυρί, το ιδιωτικό επενδυτικό του κεφάλαιο στο "κόκκινο" πνιγμένο στα χρέη, ενώ κατηγορείται ότι έφερε τη Κύπρο στα πρόθυρα της χρεωκοπίας. Τα κεφάλαια του στο νησί "πάγωσαν" προσωρινά πριν ένα μήνα ενώ Κύπριοι αξιωματούχοι ερευνούν το ρόλο του στη Κυπριακή κατάρρευση που οδήγησε σε ένα πακέτο διάσωσης 10 δις ευρώ για τη χώρα.

Κάποιοι υποστηρίζουν ότι με το σχέδιο "Βγενόπουλου" χάθηκαν 4 δις Ευρώ. Ο Βγενόπουλος είχε πάρει κάποια από τα "κοσμήματα" της ελληνικής οικονομίας σε υψηλές τιμές: Νοσοκομεία, τη μεγαλύτερη εταιρεία τροφίμων στη χώρα, μία εταιρεία φέρι μποτ όπως και κεφάλαια στη Κροατία και τη Σερβία. Ο στόχος να μετατρέψει την Ολυμπιακή σε κερδοφόρα, ήταν μάταιος.

Η Ολυμπιακή είναι σήμερα σε λιπόθυμη κατάσταση μαζί με την οικονομία της Ελλάδας. Πιεζόμενη από τον ανταγωνισμό πούλησε τα κερδοφόρα διεθνή "σλοτς" κι έχει μετατραπεί σε μία εγχώρια αεροπορική εταιρεία. Η Ολυμπιακή μεταφέρει σήμερα ένα τρίτο λιγότερους επιβάτες από όταν την αγόρασε ο Βγενόπουλος και έχει χάσει 19 εκατομμύρια Ευρώ το πρώτο εξάμηνο του περασμένου χρόνου.

Τώρα ο Βγενόπουλος προσπαθεί να πουλήσει την Ολυμπιακή στη μισή τιμή απ ότι την αγόρασε... Στο μεταξύ όπως οι περισσότερες εισηγμένες στο ελληνικό χρηματιστήριο, η MIG έχει χάσει το 95% της αξίας της! Όπως είπε ο Παναγιώτης Πετράκης, ο καθηγητής οικονομικών στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, "ο Α. Βγενόπουλος συμβολίζει την άνοδο και την πρώτη της Ελλάδος".

Πηγή: sport24.gr