3 Ιούλιος 2013, 14:40 - Τελευταία Ενημέρωση: 5 Σεπτέμβριος 2014, 20:25

Εγκρίθηκαν οι πολιτιστικές δράσεις του δήμου Θεσσαλονίκης

  • Εγκρίθηκαν οι πολιτιστικές δράσεις του δήμου Θεσσαλονίκης

Τον σχεδιασμό και τη στρατηγική διαχείρισης της πολιτιστικής ανάπτυξης καθώς και τις δράσεις μέχρι το τέλος του έτους 2013, ενέκρινε ομόφωνα το Δημοτικό Συμβούλιο, τη Δευτέρα 1 Ιουλίου 2013, κατά τη διάρκεια της 12ης τακτικής συνεδρίασης του.

«Εκτιμώντας τις νέες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες και τη στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με τη δημιουργία και τον πολιτισμό με στόχο το 2020 και επανεξετάζοντας την δυναμική της Θεσσαλονίκης, θεωρούμε ότι ο πολιτισμός είναι η κινητήρια δύναμη και ο επιταχυντής της βιώσιμης, δημιουργικής οικονομίας στοχεύοντας στην ανάπτυξη, την απασχόληση, την καινοτομία και την κοινωνική συνοχή», δήλωσε, αναφερόμενη στον σχεδιασμό των δράσεων, η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού Έλλη Χρυσίδου.

Επιπλέον, πρόσθεσε ότι η Θεσσαλονίκη πρέπει να στοχεύσει στην «υπέρβαση», να αναδείξει την ταυτότητά της ως πόλη της μνήμης, πόλη παραγωγής πολιτισμού, πόλη των γραμμάτων και των τεχνών, των δημιουργικών ομάδων, του εναλλακτικού τρόπου ζωής μέσα από τη συνεργασία με ομάδες, φορείς πολιτισμού και διεθνών δικτύων.
Ο σχεδιασμός του προγράμματος πολιτισμού, το οποίο θα διαρκέσει από 1 Ιουλίου έως τον Δεκέμβριο του 2013, αναπτύσσεται στους τρείς άξονες: πόλη του πολίτη, πόλη του δημιουργού και πόλη του ξένου/επισκέπτη, με βασικά του σημεία:

•    Ανάπτυξη των υποδομών του Δήμου και ανανέωση – εκσυγχρονισμός των θεσμοθετημένων δράσεων
•    Καταγραφή-υποστήριξη των καλλιτεχνικών δυνάμεων της πόλης
•    Στήριξη της εξωστρέφειας
•    Προώθηση κάρτας πολιτισμού
•    Δικτυακή σύνδεση με ομάδες, άτομα, φορείς (Έλληνες) που δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό
•    Επένδυση στην δημιουργική οικονομία
•    Αναβάθμιση της καθημερινότητας του πολίτη

Επίσης, στο πρόγραμμα δράσεων πολιτισμού 2013 ξεχωρίζουν:

•    Η  παραλιακή διαδρομή, ανάπτυξη ως διαδρομή τέχνης.
•    «ΚΑΠΑΝΙ ΜΑRKET» η διαδρομή των αγορών, ως χώροι πολιτιστικών παρεμβάσεων.
•    Η  ανάπτυξη της Δημοτικής Πινακοθήκης ως χώρος πολιτισμού της πόλης και των δημιουργών της.
•    «WINTER-market zone»  ενίσχυση-προβολή των δημιουργικών ομάδων της πόλης.
•    Φεστιβάλ παιδικού θεάτρου
•    «ARThessaloniki» foire σύγχρονης τέχνης σε συνεργασία με χώρες και φορείς Ελλάδος και εξωτερικού
•    «Thessaloniki Networking festival»
•    Φεστιβάλ μουσικών δικτύων