24 Ιούνιος 2013, 10:40 - Τελευταία Ενημέρωση: 5 Σεπτέμβριος 2014, 20:28

Ντοκουμέντα φωτιά για τον Θόδωρο Ρουσόπουλο και την ΕΡΤ

  • Ντοκουμέντα φωτιά για τον Θόδωρο Ρουσόπουλο και την ΕΡΤ

Πορίσματα φωτιά και ντοκουμέντα των έργων και ημερών κατά την περίοδο 2006-2010, του Θόδωρου Ρουσόπουλου στην ΕΡΤ.

Και τι δεν είχε, σύμφωνα με τα πορίσματα για την ΕΡΤ τα οποία παρουσιάζει το Έθνος της Κυριακής, η περίοδος Ρουσόπουλου στην ΕΡΤ. Παράνομες αναθέσεις σε εξωτερικούς συνεργάτες και εταιρείες παραγωγής, επιλεκτικά μπόνους σε συγκεκριμένους υπαλλήλους και προσλήψεις από το παράθυρο.

Όλα αυτά την περίοδο 2006 - 2010, όταν δηλαδή ήταν κυβέρνηση ο Κώστας Καραμανλής και η Νέα Δημοκρατία και αρμόδιος υπουργός ο Θ. Ρουσόπουλος. Εκείνη την περίοδο καταγράφεται ένα εντελώς σαθρό καθεστώς οικονομικής διαχείρισης, όπου γενικοί διευθυντές λάμβαναν τις πάγιες προκαταβολές στο σπίτι τους για μεγάλο χρονικό διάστημα και τις επέστρεφαν κατόπιν στα ταμεία του Οργανισμού, ενώ με την απλή αιτιολογία ότι "επέδειξαν εργατικότητα" η διοίκηση έδινε μπόνους σε ημετέρους υπαλλήλους που σε αρκετές περιπτώσεις ξεπερνούσαν και τις ετήσιες αποδοχές τους.

Δεν είναι λοιπόν υπερβολή να πούμε πως το σκηνικό που είχε στηθεί τότε στην ΕΡΤ είναι ένας από τους λόγους, αν όχι ο βασικότερος, που η δημόσια ραδιοτηλεόραση οδηγήθηκε στο σημερινό αδιέξοδο.

Σύμφωνα με το Έθνος της Κυριακής υπάρχουν συνολικά τέσσερις εκθέσεις από τους επιθεωρητές δημόσιας διοίκησης και συντάχθηκαν την επίμαχη περίοδο, δηλαδή 2006 - 2010. Σε μία μόνο από αυτές καταγράφεται ως παράνομη η απευθείας ανάθεση έργου για την αξιολόγηση και ταξινόμηση των θέσεων εκπομπής της ΕΡΤ σε τέσσερις τεχνικούς συμβούλους και με ύψος 218.000 ευρώ.

Πιο συγκεκριμένα οι επιθεωρητές αναφέρουν ρητώς ότι όχι μόνο δεν ορίστηκε επιτροπή παραλαβής του έργου αλλά και οι τεχνικοί σύμβουλοι πληρώθηκαν κανονικά, χωρίς όμως να έχουν ολοκληρώσει την εργασία τους, δηλαδή την καταγραφή των θέσεων εκπομπής της ΕΡΤ. Έτσι, αποδίδονται ευθύνες σε στελέχη της διοίκησης της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας, δόθηκαν πάγιες προκαταβολές στο γενικό Διευθυντή Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών με αποφάσεις του προέδρου του ΔΣ για την περίοδο 2006 - 2009. Εγκρίνονταν ποσά από 3.000 έως και 20.000 ευρώ για "την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών", ποσά τα οποία διαχειρίζονταν αποκλειστικά στελέχη της διοίκησης και που κατατίθονταν ξανά στα ταμεία της ΕΡΤ μετά έναν έως δέκα μήνες, χωρίς να έχουν πραγματοποιηθεί τα ανάλογα έξοδα. Υπήρξαν διευθυντές οι οποίοι με αυτό τον τρόπο διαχειρίστηκαν ποσά που άγγιξαν τα 100.000 ευρώ το χρόνο.

Επίσης, την τριετία 2006 - 2008 η διοίκηση της ΕΡΤ λάμβανε αποφάσεις για την παροχή μπόνους σε εκατοντάδες υπαλλήλους και που σύμφωνα με τους επιθεωρητές δόθηκαν στα "δικά μας παιδιά< όπως λέει η γνωστή φράση.

"Συνέβαλε τα μέγιστα στην εύρυθμη λειτουργία του τομέα ευθύνης του". Αυτή ήταν η βασική αιτιολόγηση για τα μπόνους από τη διοίκηση, τα οποία ξεκινούσαν από 1.000 ευρώ ενώ σε κάποιες περιπτώσεις ξεπερνούσαν τα 30.000 ευρώ.

Σύμφωνα πάντα με τους ελεγκτές - επιθεωρητές της δημόσιας διοίκησης τα εν λόγω μπόνους έφτασαν τα 2.328.000 ευρώ.

Ανάλογη είναι η κατάσταση που φαίνεται να επικρατούσε και στον τομέα των προσλήψεων. Τεράστια αδιαφάνεια και σωρεία παράνομων προσλήψεων όχι όμως υπαλλήλων γενικά αλλά κυρίως υπαλλήλων για το Προσωπικό Ειδικών Θέσεων, πάντα για το 2006 - 2008. Για αυτές τις προσλήψεις ουδέποτε φαίνεται να τηρήθηκε η διαδικασία αξιολόγησης ενώ υπήρξαν και τεράστιες διαφορές στις αμοιβές οι οποίες ξεκινούσαν από 5.000 ευρώ το μήνα και έφταναν μέχρι και τις 8.500 ευρώ το μήνα.

Παράλληλα υπήρχαν δεκάδες εξωτερικοί συνεργάτες με ετήσιες απολαβές άνω των 40.000 ευρώ.

Εκεί όμως που επικρατεί, όπως πάντα δείχνει η έκθεση των επιθεωρητών και δημοσιεύει η εφημερίδα Έθνος, η απόλυτη αδιαφάνεια είναι ο τομέας των μεικτών παραγωγών, όπου καταγράφονται ακόμα και διαφυγόντα κέρδη. Το τελικό κόστος πολλών παραγωγών δεν ήταν σαφές ενώ υπήρχαν πλήθος οδοιπορικών χωρίς όμως να συνοδεύονται από τα αντίστοιχα παραστατικά.

Τρανταχτή απόδειξη συμπαραγωγή της ΕΡΤ και είχε κόστος επεισοδίου 35.800 ευρώ. Η συμπαραγωγός εταιρεία καθυστέρησε την παράδοση των επεισοδίων για έναν χρόνο. Δεν επιβλήθηκαν κυρώσεις, ενώ στη σειρά απασχολήθηκε σκηνοθέτης της ΕΡΤ ο οποίος λάμβανε χρήματα και από την ιδιωτική εταιρεία παραγωγής.

Εξαιρετικής σημασίας είναι και το γεγονός πως σε περισσότερες από 20 εκπομπές οι επιθεωρητές κατέγραψαν "έμμεσες διαφημίσεις" εταιρειών και προϊόντων από τις οποίες όμως η ΕΡΤ δεν κέρδισε τίποτα καθώς δεν καταβλήθηκε κανένα αντίτιμο για τη διαφήμιση. 

Πηγή: news247.gr