20 Ιανουάριος 2015, 09:30 - Τελευταία Ενημέρωση: 19 Ιανουάριος 2015, 17:16

Τα 6 βασικά λάθη που κάνουμε στη διατροφή των παιδιών

  • Τα 6 βασικά λάθη που κάνουμε στη διατροφή των παιδιών
    Φωτ.: Αρχείο ΕΡΑ/ Marta Perez

Κάθε γονιός ξυπνάει και κοιμάται με τη σκέψη πώς θα μεγαλώσει το παιδί του με όσο το δυνατό σωστότερο τρόπο, ξεκινώντας από ένα βασικό στοιχείο που είναι η θρεπτική και ισορροπημένη διατροφή του. Και αυτό γιατί τα... αγαπημένα γλυκά, πατατάκια και άλλες λιχουδιές ευθύνονται συχνά για την επιβάρυνση του οργανισμού με επιπλέον θερμίδες χωρίς να προσφέρουν καμιά θρεπτική αξία.

Ωστόσο, στην αγωνία τους να προστατέψουν τα παιδιά τους από διατροφικές ατασθαλίες πέφτουν συχνά στην παγίδα λαθών.

Ας δούμε αναλυτικά ποια είναι αυτά:

Υποχρεώνουμε το παιδί να αδειάσει το πιάτο του. Λάθος.
Τα υγιή παιδιά τρώνε όταν πεινάνε και σταματάνε όταν χορταίνουν, γι’ αυτό και είναι λάθος να τους υποδεικνύουμε πόσο θα φάνε. Αυτό που θα πρέπει να κάνουμε, είναι να τους μάθουμε να λειτουργούν με βάση το αίσθημα της πείνας τους και τον κορεσμό τους.

Χρησιμοποιούμε τα γλυκά ως επιβράβευση. Λάθος.
Αυτή η τακτική μαθαίνει στα παιδιά μας ότι τροφές όπως οι φακές ή το μπρόκολο αποτελούν υποχρέωση, ενώ το γλυκό είναι βραβείο. Γι’ αυτό αποφύγετε να συνδέετε το γλυκό με τα άλλα φαγητά και μην το παρουσιάζετε σαν ένα είδος... επάθλου.

Απαγορεύουμε εντελώς τα γλυκά. Λάθος. 
Αυτή είναι μια ακραία και λανθασμένη τακτική, καθώς μελέτες δείχνουν πως όταν απαγορεύουμε στα παιδιά εντελώς την κατανάλωσή τους, τότε αυξάνεται η επιθυμία τους γι’ αυτά και είναι πολύ πιθανό να τα καταναλώσουν χωρίς μέτρο όταν τα βρουν μπροστά τους.

Προσφέρουμε συχνά γεύματα. Λάθος. 
Οι γονείς προσφέρουν αρκετά συχνά κατά τη διάρκεια της μέρας φαγητό στα παιδιά με τη δικαιολογία ότι χρειάζονται ενέργεια. Όμως το διαρκές τσιμπολόγημα μπορεί να οδηγήσει τα παιδιά στον κορεσμό και να μην πεινάνε όταν έρθει η ώρα για το κυρίως γεύμα ή το δείπνο.

Δίνουμε γάλα πριν πέσει για ύπνο. Λάθος. 
Το γάλα αποτελεί από μόνο του ένα πλήρες γεύμα καθώς περιέχει όλα τα θρεπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη των παιδιών (εκτός από βιταμίνη C και σίδηρο). Αν λοιπόν το παιδί έχει πιει 1-2 ποτήρια στη διάρκεια της ημέρας, είναι λάθος να το πιέσουμε να πιει κι άλλο μετά το βραδινό φαγητό.

Απαγορεύουμε το νερό πριν από το φαγητό. Λάθος.
Το νερό «ξεπλένει» κατά κάποιον τρόπο το πεπτικό σύστημα, οπότε είναι λάθος να εμποδίζουμε το παιδί να πιει μήπως και του κοπεί η όρεξη. Αντίθετα, σε ορισμένες περιπτώσεις πρέπει να το «πιέζουμε» να πίνει νερό, αφού δεν έχει ακόμη πλήρως αναπτυγμένο το μηχανισμό ρύθμισης της θερμοκρασίας και ξεχνάει να πίνει.