8 Ιανουάριος 2015, 17:07 - Τελευταία Ενημέρωση: 8 Ιανουάριος 2015, 17:09

Το Βρετανικό Μουσείο οργανώνει μεγάλη έκθεση με Γλυπτά του Παρθενώνα

  • Το Βρετανικό Μουσείο οργανώνει μεγάλη έκθεση με Γλυπτά του Παρθενώνα
    «Η έκθεση θα περιλαμβάνει μερικά από τα πιο όμορφα έργα της ελληνικής γλυπτικής που έχουν διασωθεί, συμπεριλαμβανομένων και έξι Γλυπτών του Παρθενώνα», αναφέρει το Βρετανικό Μουσείο (φωτ.: British Museum στο Twitter)

Το 2014 έκλεισε με το Βρετανικό Μουσείο να καλείται να δώσει εξηγήσεις για το δάνειο του περίφημου αγάλματος του Ιλισού από το δυτικό αέτωμα του Παρθενώνα, στο Ερμιτάζ της Αγίας Πετρούπολης.

Το 2015 θα είναι η χρονιά μιας μεγάλης έκθεσης που και πάλι θα έχει στο επίκεντρό της τα περίφημα ελληνικά Γλυπτά. Από την Τετάρτη το πολιτιστικό ίδρυμα του Λονδίνου ξεκίνησε να διαφημίζει τη μεγαλύτερη –όπως λέει– έκθεση της χρονιάς, στον πυρήνα της οποία θα περιλαμβάνονται έξι από τα Γλυπτά του Παρθενώνα.

Τίτλος της έκθεσης, που ξεκινά στις 26 Μαρτίου και ολοκληρώνεται στις 5 Ιουλίου, είναι «Defining Beauty – The body in ancient Greek art» (Καθορίζοντας την ομορφιά – Το σώμα στην αρχαία ελληνική τέχνη).

Και ενώ η γενική είσοδος στο Βρετανικό Μουσείο είναι δωρεάν και συνεπώς μπορεί κάποιος να δει χωρίς εισιτήριο τα Γλυπτά του Παρθενώνα, αυτή τη φορά θα πρέπει να πληρώσει για τα έξι συγκεκριμένα εκθέματα που αποτελούν μέρος της συλλογής. Η προπώληση των εισιτηρίων, που κοστίζουν σχεδόν 21 ευρώ, έχει ήδη ξεκινήσει.

Ένα από τα βασικά επιχειρήματα του Βρετανικού Μουσείου για την μη επιστροφή των ελληνικών αριστουργημάτων στην γενέτειρά τους είναι ότι στο Λονδίνο εκτίθενται στο κοινό δωρεάν.

Ο διευθυντής του Μουσείου Νιλ ΜακΓκρέγκορ, που έδωσε σήμερα συνέντευξη Τύπου από την αίθουσα των Γλυπτών, είπε ότι η έκθεση θα αναδείξει σημαντικά εκθέματα του Βρετανικού Μουσείου αλλά και ότι θα ενισχυθεί με δάνεια από όλο τον κόσμο.


Ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου (φωτ.: British Museum στο Twitter)

Πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει ζητηθεί ένα έργο από το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης. Δημοσίευμα της ArtNewspaper, μιας από τις πιο έγκριτες μηνιαίες εκδόσεις για θέματα τέχνης, αναφέρει ότι η καθυστέρηση της ελληνικής απάντησης  οφείλεται στην ένταση που προκλήθηκε από το δάνειο στο Ερμιτάζ.

«Πώς θα δανείζαμε λοιπόν έστω κι ένα αντικείμενο όταν ξέρουμε ότι θα εκτεθεί δίπλα στα Γλυπτά του Παρθενώνα, τα οποία διεκδικεί το ελληνικό κράτος από τη σύστασή του;», ανέφερε η γενική διευθύντρια Πολιτισμού Έλενα Κόρκα μιλώντας στα Νέα.