21 Δεκέμβριος 2014, 11:00 - Τελευταία Ενημέρωση: 19 Δεκέμβριος 2014, 18:06

Πώς να αποφύγετε τις διατροφικές υπερβολές πριν και κατά τη διάρκεια μιας εξόδου για φαγητό

  • Πώς να αποφύγετε τις διατροφικές υπερβολές πριν και κατά τη διάρκεια μιας εξόδου για φαγητό

Με τις ημέρες των εορτών να βρίσκονται σε εξέλιξη, και τις αφορμές για να γευματίζει κανείς εκτός σπιτιού με συντροφιά φίλων και αγαπημένων προσώπων να αυξάνονται όλο και συχνότερα, μπαίνουμε σε πειρασμό να φάμε λίγο παραπάνω. Κάτι το τσιμπολόγημα λίγο πριν από την έξοδο, κάτι οι μικρολιχουδιές και τα κεράσματα στο γραφείο, δεν θέλει και πολύ να προσθέσουμε κιλά στη σιλουέτα μας και επιπλέον να καταλήγουμε να τρώμε μεσημεριανό και βραδινό όχι μία αλλά... δύο και τρεις φορές. Με ποιον τρόπο, λοιπόν μπορούμε να απολαύσουμε την έξοδό μας για φαγητό χωρίς τύψεις επειδή δεν μπορέσαμε να συγκρατήσουμε την όρεξή μας τις ώρες που προηγήθηκαν κατά τη διάρκεια της ημέρας;

To pontos-news.gr επικοινώνησε με τον διαιτολόγο-διατροφολόγο Ευάγγελο Ζουμπανέα και έμαθε πώς μπορούμε να αποφύγουμε τις υπερβολές στο ημερήσιο μενού μας όταν αργότερα πρόκειται να ακολουθήσει έξοδος για φαγητό, αλλά και κατά τη διάρκεια του ίδιου του γεύματος.

  1. Το ιδανικό είναι μια ώρα πριν από το γεύμα να πιούμε ένα ποτήρι χυμό ή να φάμε ένα φρούτο ή να έχουμε από πριν κομμένα φρούτα στο ψυγείο και ένα μικρό σνακ, όπως μια κουταλιά ξηρούς καρπούς που θα μετριάσουν σημαντικά την όρεξή μας.
  2. Ένα μικρό ή ενδιάμεσο γεύμα περίπου 30 με 60 λεπτά πριν από την ώρα του ραντεβού για φαγητό λειτουργεί πάντοτε ρυθμιστικά και αποτρεπτικά στην υπερβολική κατανάλωση φαγητού.
  3. Σε γεύμα με επιλογή από μπουφέ μπορούμε να σερβίρουμε έως δύο φόρες ένα πιάτο που θα γεμίσουμε μισό με σαλάτα και το άλλο μισό μοιρασμένο από 1/4 σε τροφές με άμυλο και πρωτεΐνη αν πρόκειται για κανονικό πιάτο φαγητού, ή σε σύνολο τρία μικρά αν πρόκειται για τα αντίστοιχα μικρότερα των μεζεδοπωλείων που μοιάζουν σε μέγεθος όπως το πιατάκι του φρούτου.
  4. Κάτι που μπορούμε επίσης να κάνουμε στα γεύματα είναι να κόβουμε σε πολύ μικρές μπουκιές την τροφή μας, να τη μασάμε πολύ καλά και ας αφήσουμε τους άλλους να αδειάσουν γρήγορα ό,τι υπάρχει στο τραπέζι, οπότε έτσι μπορούμε να περάσουμε και απαρατήρητοι.
  5. Μια άλλη πετυχημένη τακτική είναι κάθε άτομο να παραγγέλνει δύο πιάτα π.χ. ο ένας σαλάτα και ένα κυρίως πιάτο, ο δεύτερος ένα ορεκτικό και το δεύτερο κυρίως πιάτο, εκτός εάν οι μερίδες είναι ήδη αρκετά μεγάλες, οπότε αρκεί η παραγγελία ενός μόνο κυρίως πιάτου που θα το μοιραστούμε.
  6. Για το θέμα των μερίδων στα εστιατόρια, μια καλή ιδέα είναι πριν παραγγείλουμε να ρίξουμε μια ματιά γύρω μας στα σερβιρισμένα πιάτα στα άλλα τραπέζια. Πολύ συχνά η μια μερίδα είναι τόσο μεγάλη που συνήθως φτάνει για δυο άτομα.
  7. Αν πρόκειται να ακολουθήσει γλυκό, ας φροντίσουμε να φάμε το πολύ μέχρι πέντε μικρά κουταλάκια επιλέγοντας κάτι που να μην περιέχει γάλα στη σύνθεσή του, γιατί ο συνδυασμός με το γεύμα που προηγήθηκε δημιουργεί μεγάλη δυσπεψία. Το ίδιο ισχύει και με τον καφέ μετά το γεύμα. Είναι προτιμότερο να είναι χωρίς γάλα, και κατά προτίμηση σκέτος.
  8. Μαζί με το γεύμα μπορούμε να πιούμε μια μερίδα ποτό, π.χ. ένα-δυο ποτήρια κρασί ή ένα ποτήρι μπίρα. Γενικά πάντως η μπίρα είναι προτιμότερο να αποφεύγεται με το φαγητό, γιατί η μεγάλη ποσότητα νερού που περιέχει πάντα δυσχεραίνει τη χώνεψη και προκαλεί φούσκωμα στο στομάχι. Κανένα ποτό δεν μπορεί να αντικαταστήσει το νερό, γι’ αυτό και ό,τι πίνουμε ας το κάνουμε ως γευσιγνώστες: πολύ μικρές γουλιές κάθε φορά, που θα τις κρατάμε λίγο στο στόμα έτσι ώστε να νιώσουμε όλα τα αρώματα και να το απολαύσουμε καλύτερα.