21 Νοέμβριος 2014, 12:37 - Τελευταία Ενημέρωση: 22 Νοέμβριος 2014, 20:13

7 απαντήσεις στο «γιατί νιώθω διαρκώς κουρασμένος»

  • 7 απαντήσεις στο «γιατί νιώθω διαρκώς κουρασμένος»
    Φωτογραφία: αρχείο ΕPA

Πρόσφατα, ερευνητές της Ρωσικής Ακαδημίας Επιστημών εξήγησαν ότι ένας από τους λόγους που κάποιος αισθάνεται κουρασμένος είναι απλά το διαφορετικό βιολογικό του ρολόι.

«Δεν είναι όλοι σούπερ-ενεργητικοί στις 8:00 το πρωί απλώς γιατί ξυπνούν. Στην πραγματικότητα υπάρχουν δύο κατηγορίες ανθρώπων: οι σούπερ ενεργητικοί που βρίσκονται σε εγρήγορση πρωί και βράδυ, κι εκείνοι που είναι σαν να βρίσκονται σε λήθαργο όλη την ημέρα», ισχυρίζεται η ομάδα του βιολόγου Αρκάντι Πουτίλοφ στη δημοσίευση που έκανε στο BPS Research Digest.

Παρ’ όλα αυτά υπάρχουν και απλές, καθημερινές συνήθειες που θεωρούνται οι πιο συνηθισμένοι… κλέφτες ενέργειας:


Καθιστική ζωή

Στη δουλειά μπροστά από έναν υπολογιστή, στο σπίτι μπροστά από μια τηλεόραση. Και οι δύο στάσεις ωθούν το σώμα να πέσει σε «λήθαργο» αφού θεωρεί ότι η καθιστική και αδρανής ζωή ισούται με τον ύπνο.

Κρατήστε τον οργανισμό σας σε εγρήγορση με συχνά διαλείμματα. Τεντωθείτε και σηκωθείτε από την καρέκλα κάνοντας μια μικρή βόλτα στο γραφείο ή το σπίτι.

Κακή στάση σώματος

Όσο κι αν ακούγεται παράξενο, αρκετή ενέργεια καταναλώνεται στη σωστή στάση του σώματος. Για παράδειγμα, εάν κάθεστε καμπουριασμένοι στην ουσία βγάζετε τη σπονδυλική σας στήλη από την ευθύγραμμη στάση στην οποία πρέπει να βρίσκεται. Όσο περισσότερο η σπονδυλική στήλη δεν βρίσκεται σε ισορροπία, τόσο περισσότερη ενέργεια χρειάζονται οι μυς σας για να αντισταθμιστούν.

Είτε περπατάτε είτε κάθεστε, καλό είναι να διατηρείτε πάντα την πλάτη σας ίσια. Η ιδανική στάση είναι εκείνη στην οποία η σπονδυλική στήλη είναι σε ευθεία και τα αυτιά δεν εξέχουν από τον άξονα των ώμων.

Εξαντλητική δίαιτα

Αν και μια εξισορροπημένη διατροφή βοηθάει κάποιον να χάσει κιλά και να κερδίσει την χαμένη του ενέργεια, εντούτοις οι δίαιτες με πολύ χαμηλή θερμιδική αξία έχουν αποτέλεσμα να αισθάνεσθε μόνιμα κουρασμένοι.

Επιλέξτε υγιεινή διατροφή και σίγουρα όχι κάποια εξαντλητική δίαιτα. Περιορίστε τα έτοιμα φαγητά και προσθέστε μερίδες φρούτων και λαχανικών.

Κούραση του χειμώνα

Εάν για κάποιον λόγο χρειάζεται να περνάτε αρκετές ώρες κλεισμένοι στο σπίτι, ειδικά μάλιστα τους χειμερινούς μήνες, είναι αρκετά εύκολο να μείνετε (ή να θεωρείτε ότι μένετε) αδρανείς. Η έλλειψη ήλιου και φρέσκου αέρα ευνοεί την αίσθηση της κούρασης.

Ένας δεκάλεπτος περίπατος, τουλάχιστον μία φορά την ημέρα ή όποτε θεωρείτε ότι αισθάνεσθε κουρασμένοι, είναι η ιδανική λύση που θα «ξυπνήσει» τον οργανισμό σας.

Γλυκό πρωινό

Τα γλυκά δημητριακά, τα κέικ και γενικά ένα πρωινό που περιέχει αρκετή ζάχαρη μπορεί να είναι αιτία κούρασης. Και αυτό γιατί η γλυκόζη προσφέρει στον οργανισμό μια έντονη και απότομη τόνωση, αλλά εξίσου απότομα τον ρίχνει κάνοντας τα επίπεδα σακχάρου να θυμίζουν τρενάκι σε λούνα-παρκ.

Καλό θα ήταν, λοιπόν, το πρωινό σας να περιλαμβάνει τροφές με βάση το μη επεξεργασμένο άμυλο. Κουάκερ με αποβουτυρωμένο γάλα και λίγο μέλι, δημητριακά ολικής άλεσης με φρούτα ή ένα τοστ θα μπορούσαν να είναι ιδανικές επιλογές. 

Το άγχος

Ένας από τους βασικούς «κλέφτες» ενέργειας δεν είναι άλλος από το άγχος, αφού προκαλεί ταχυκαρδία, αυξάνοντας την αρτηριακή πίεση. Αποτέλεσμα είναι να σκληραίνουν οι μυς δημιουργώντας πόνο και αδιάκοπη κούραση.

Ακόμα κι αν ακούγεται ακατόρθωτο, προσπαθήστε να χαλαρώνετε κάνοντας αισιόδοξες σκέψεις. Ένας περίπατος θα μπορούσε να βοηθήσει σ’ αυτό.

Υπερβολική άσκηση

Μπορεί η τακτική άσκηση να είναι ευεργετική για τον οργανισμό, ωστόσο η καθημερινή εντατική προπόνηση μπορεί να φέρει τα αντίθετα αποτελέσματα αφού θα καταναλώσετε κάθε διαθέσιμο απόθεμα ενέργειας.

Συνεπώς, ένα μικρό διάλειμμα από το γυμναστήριο θεωρείται απαραίτητο.