6 Ιούνιος 2013, 11:59 - Τελευταία Ενημέρωση: 5 Σεπτέμβριος 2014, 20:33

Έρχονται 21 σταθμοί διοδίων στην Εγνατία Οδό

  • Εκτός συμβάσεων η δωρεάν διέλευση των διοδίων

Η  τρικομματική κυβέρνηση, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, έχει βγά­λει την Ελλάδα στο σφυρί. Ο,τι αξίζει, ξεπουλιέται. Ο,τι μπορεί να δώσει κέρδη στη χώρα μας και τους Έλληνες παραχωρείται σε αστείες τιμές, περιμένοντας την ανά­πτυξη. Αλλά, τελικά, θυσιάζεις την αγελάδα που σου παράγει γάλα; Στην Ελλάδα των μνημονίων, κάποιοι έχουν αποφασίσει να τη θυσιάσουν.

Κάπως έτσι πληρώσαμε χρυσή την Εγνατία Οδό, τον καλύτερο αυτοκινη­τόδρομο της χώρας, για να φτάσουμε στην παράλογη απόφαση πώλησης της.

Και σαν να μην έφθανε αυτό, οι πληροφορίες που φθάνουν από πα­ντού αναφέρουν πως αναμένεται αύ­ξηση των σταθμών διοδίων, με απο­τέλεσμα την κατακόρυφη αύξηση του κόστους διέλευσης για τους οδηγούς. Ωστόσο, η λεγόμενη αξιοποίηση της Εγνατίας Οδού φιγουράρει στο site του ΤΑΙΠΕΔ.

Κάποιος μπορεί να φανταστεί πως ξεπουλιέται η Εγνατία οδός γιατί, λό­γω της κρίσης, δεν έχει διελεύσεις ο­χημάτων και έτσι έχουν πέσει τα έσο­δα. Αλλοι μπορεί να πουν πως ο σχε­διασμός της ίσως δεν ήταν ο καλύτε­ρος, έπεσε έξω και είναι ένας δρόμος φάντασμα. Ας δούμε τα στοιχεία.

Η Εγνατία Οδός, συμφωνά με τα επίσημα στοιχεία που περιλαμβάνονται στο site του ΤΑΙΠΕΔ, εξυπηρετεί το 36% του πληθυσμού της χώρας, το 54% των αγροτικών περιοχών, εξυπη­ρετεί στις μετακινήσεις το 41% της απασχόλησης στον τομέα της βιομηχανίας/μικρού εμπορίου και το 51% της βιομηχανίας εξόρυξης της χώρας, συνολικά, δε, διακινεί το 33% του ΑΕΠ της χώρας.

Δηλαδή, βάσει των στοιχείων που το ίδιο το ΤΑΙΠΕΔ χρησιμοποιεί για να προσελκύσει την πελατεία του, περισ­σότερα από τρία εκατομμύρια άνθρω­ποι χρησιμοποιούν την Εγνατία. Για σκεφτείτε πόσα χρήματα ρέουν στον κρατικό κορβανά από τις χρεώσεις των διοδίων;

Όπως ανέφερε ο αρχιτέκτονας και οδοποιός, καθηγητής του Δημοκρίτειου

Πανεπιστημίου Ξάνθης, Γιώργος Κολλάρος «Η Εγνατία είναι ένας καλός δρόμος και για 20 χρόνια δεν θα χρειαστεί ούτε ένα ευρώ για συντήρηση». Δηλαδή, αποφέρει καθαρά κέρδη για τουλάχιστον μια 20ετία. Ο κ. Κολλάρος υποστηρίζει πως από τους πέντε σταθμούς διοδίων που λειτουργούν σήμερα, μετά την ιδιωτικοποίηση ο σχεδιασμός προβλέ­πει εγκατάσταση 21 σταθμών. Έτσι, όπως υποστηρίζει ο καθηγητής πανεπιστημίου, όχι μόνο ξεπουλάμε την Εγνατία Οδό, αλλά την προικίζουμε και με δεκάδες νέα διόδια, για να γί­νει πιο περιζήτητη «νυφη» για τον πιθανό αγοραστή. Και ποιος είναι αυ­τός ο αγοραστής; «Φοράει κοστούμι και έχει εφημερίδα στην Αθήνα», μας είπε ο κ. Κολλάρος. «Κάποιοι δεν φό­ρεσαν ποτέ γαλότσες στην Εγνατία, αλλά θα έρθουν κατευθείαν με κοστού­μι» συμπλήρωσε.

Έτσι είναι. Γιατί άλλωστε να αγο­ράσει κάποιος κάτι, όταν δεν έχει δι­ασφαλίσει ότι θα κερδίσει ία πολλα­πλάσια με τις ευλογίες του κράτους. Ενός κράτους που -λέμε τώρα- οφεί­λει να προστατεύει τους πολίτες και την ελεύθερη μετακίνησή τους.

Πηγή: grevenamedia.gr