4 Ιούνιος 2013, 12:35 - Τελευταία Ενημέρωση: 17 Οκτώβριος 2014, 19:47

Τι προκαλούν στα πόδια μας τα ψηλοτάκουνα παπούτσια

  • Τι προκαλούν στα πόδια μας τα ψηλοτάκουνα παπούτσια

Οι ψυχολόγοι υποστηρίζουν ότι τα ψηλοτάκουνα παπούτσια, είναι σύμβολο θηλυκότητας, εξουσίας και ότι τονώνουν την αυτοπεποίθηση μας. Oι στυλίστες τα προτείνουν γιατί προσθέτουν πόντους στην εμφάνισή μας. Oι ορθοπεδικοί, όμως, εφιστούν την προσοχή μας και τα θεωρούν υπεύθυνα για βλάβες των πελμάτων και για το 80%, περίπου, των διαστρεμμάτων.

Ποιες είναι οι επιπτώσεις από τη χρήση ψηλών τακουνιών?

Τα ευρήματα της έρευνας που διεξήγαγε το Πανεπιστήμιο Γκρίφιθ στο Κουίνσλαντ και δημοσιεύτηκαν στους «New York Times» ήταν μάλλον αναμενόμενα για τους ειδικούς…

Παρακολουθώντας το στιλ περπατήματος γυναικών που φοράνε τακούνια και γυναικών που φοράνε μόνο φλατ παπούτσια διαπίστωσαν ότι οι πρώτες τείνουν να κάνουν πιο μικρά και «επιθετικά» βήματα χρησιμοποιώντας περισσότερο τους μυς των αστραγάλων, ενώ οι δεύτερες έχουν μεγαλύτερο διασκελισμό χρησιμοποιώντας περισσότερο τους τένοντες.

Πριν προχωρήσουμε στην ανάλυση των συνεπειών από την χρήση ψηλοτάκουνων, ας δούμε μερικές ακτινογραφίες χ από γυναίκες που φοράνε ψηλοτάκουνα για να καταλάβουμε πόσο επιβλαβή είναι.

Συνέπειες από τη χρήση ψηλοτάκουνων υποδημάτων

- Η συνεχής πίεση που ασκείται στα δάχτυλα των ποδιών κάθε φορά που μια γυναίκα φορά ψηλά τακούνια, είναι αρκετή για να αλλάξει μόνιμα τον τρόπο του βαδίσματός της, να προκαλέσει επικίνδυνους τραυματισμούς στους συνδέσμους και να αυξήσει τις πιθανότητες εκδήλωσης οστεοαρθρίτιδας.

- Στις γυναίκες που φορούν ψηλά τακούνια οι μύες στην καμάρα του ποδιού παραμένουν σφιγμένοι για πολλή ώρα αφού έχουν βγάλει τις γόβες τους.

- Η ανύψωση της φτέρνας, που συνεπάγεται η χρήση ενός ψηλοτάκουνου υποδήματος, μπορεί να προκαλέσει παραμόρφωση των δαχτύλων και δυσμορφίες των αστραγάλων.

- Η μεταφορά του κέντρου βάρους από τη φτέρνα στα ακροδάχτυλα έχει επιπτώσεις και σε άλλες αρθρώσεις του σώματος, κυρίως στα γόνατα.

- Η καθημερινή, πολύωρη χρήση μπορεί να προκαλέσει οσφυαλγία -λόγω καταπόνησης των μυών της μέσης-, πρόβλημα που γίνεται εντονότερο στις παχύσαρκες γυναίκες.

- Με τα ψηλά τακούνια περιορίζεται το εμβαδόν στήριξης του ποδιού στο μισό, με αποτέλεσμα αστάθεια στο βάδισμα και κατά συνέπεια αύξηση του κινδύνου πρόκλησης διαστρεμμάτων και καταγμάτων.

- Τα ψηλοτάκουνα και ταυτόχρονα μυτερά παπούτσια πιέζουν τα δάχτυλα, δημιουργούν κάλους και επώδυνες καταστάσεις, που κάποιες φορές, μάλιστα, χρήζουν χειρουργικής αντιμετώπισης.

- Oι γυναίκες που φορούν συνεχώς ψηλά τακούνια δυσκολεύονται να συνηθίσουν τα χαμηλά και τα επίπεδα παπούτσια και αυτό γιατί συρρικνώνεται ο αχίλλειος τένοντας με αποτέλεσμα να νιώθουν καθώς περπατούν πόνο στη γάμπα και γρήγορη κόπωση.

- Τα ψηλά τακούνια δυσχεραίνουν την επιστροφή του φλεβικού αίματος, αφού δεν επιτρέπουν στους μυς της κνήμης να λειτουργήσουν σωστά την ώρα της βάδισης.

Επιπλέον ανακάλυψαν πως οι γυναίκες που φορούν καθημερινά, ακόμη και στη δουλειά τους, τακούνια, καταναλώνουν περισσότερη ενέργεια για την κίνησή τους, ενώ ο κίνδυνος οστεοαρθρίτιδας αυξάνεται λόγω της ανομοιογενούς επιβάρυνσης μυών και συνδέσμων.

Ύστερα από μόλις δύο χρόνια συνεχούς χρήσης ψηλοτάκουνων οι γυναίκες αποκτούν περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσουν μυϊκή κόπωση και να υποφέρουν από τραυματισμούς.

Οι ειδικοί για ακόμη μια φορά επισημαίνουν τον κίνδυνο σε όσες φορούν συστηματικά ψηλοτάκουνα και επιχειρούν να κάνουν γυμναστική, καθώς με την άσκηση μπορεί να επιβαρυνθούν απότομα τένοντες που είναι ευαίσθητοι λόγω τακουνιών και να προκληθούν κακώσεις.

Για όλους αυτούς τους λόγους οι επιστήμονες συνιστούν τη χρήση τακουνιών «μία ή δύο φορές την εβδομάδα».

Η μελέτη δημοσιεύθηκε στην επιστημονική επιθεώρηση «Journal of Applied Physiology».

6 μυστικά για να μην καταστρέψετε τα πόδια σας

Πριν βιαστείτε να θυσιάσετε το στυλ σας μόνο και μόνο από φόβο, υιοθετήστε τις συμβουλές που ακολουθούν:

- Μη φοράτε ψηλά τακούνια σε καθημερινή βάση και για πολλή ώρα.

- Μην ξεπερνάτε τους 4 πόντους ύψος.

- Η μύτη του παπουτσιού να είναι στρογγυλεμένη.

- Τα ψηλοτάκουνα βραδινά παπούτσια γίνονται πιο άνετα αν τα φορέσετε με ειδικούς πάτους που εμποδίζουν την ολίσθηση του πέλματος και ανακουφίζουν από τους πόνους στα δάχτυλα για όση ώρα τα φοράτε.

- Κάνετε ένα χαλαρωτικό ποδόλουτρο με αιθέρια έλαια όταν γυρίζετε στο σπίτι. Προτιμήστε αιθέριο έλαιο μέντας, που ξεκουράζει και δροσίζει, λεμονιού, που τονώνει, και tea tree, που είναι αποσμητικό και αντισηπτικό.

- Κάντε μασάζ στα πέλματα και στα δάχτυλα για να εξασφαλίσετε καλύτερη κυκλοφορία του αίματος.

Πηγή: gynaika.gr