5 Νοέμβριος 2014, 17:02 - Τελευταία Ενημέρωση: 5 Νοέμβριος 2014, 17:08

Λοβέρδος για καταλήψεις, ύλη δημοτικού, μετεγγραφές

  • Λοβέρδος για καταλήψεις, ύλη δημοτικού, μετεγγραφές
    O υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος με τον υφυπουργό Αλέξανδρο Δερμετζόπουλο και τον πρόεδρο του ΕΣΥΠ Σωκράτη Κάτσικα μιλούν στην συνεδρίαση της ολομέλειας του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Τον οδικό χάρτη για τις αλλαγές στο δημοτικό παρουσίασε στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας ο Ανδρέας Λοβέρδος, ωστόσο οι καταλήψεις ήταν εκείνες που κυριάρχησαν στις ερωτήσεις που δέχτηκε από τους δημοσιογράφους.

Έτσι, ο υπουργός Παιδείας διέψευσε κατηγορηματικά ότι η πολιτεία ήταν εκείνη που ζήτησε την εισαγγελική παρέμβαση για τα λουκέτα στα σχολεία.

«Δεν υπήρξε κανένα αίτημα από εμάς. Οι εισαγγελείς κινήθηκαν στο πλαίσιο των δικών τος αρμοδιοτήτων», επανέλαβε και συμπλήρωσε: «Αυτό που λέμε εμείς είναι ότι δεν θα χαθεί ούτε μία ώρα. Αν χρειαστεί θα γίνουν ακόμα και μαθήματα τα Σάββατα».


Mαθητές γυμνασίων και λυκείων του Ηρακλείου σε πορεία διαμαρτυρίας στους κεντρικούς δρόμους της πόλης (φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Ζήτημα έχει προκύψει και με την σελίδα των καταλήψεων στο Facebook. Ο Ανδρέας Λοβέρδος – όπως είπε ο ίδιος – ενημέρωσε τόσο τον επικεφαλής της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Μανώλη Σφακιανάκη όσο και την εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ευτέρπη Κουτζαμάνη. «Αν αυτή τη σελίδα τη διαχειρίζονται μαθητές, έχει καλώς. Αν είναι ένας άνθρωπος μεγάλης ηλικίας που θέλει να καθορίσει τη λειτουργία των σχολείων, τότε υπάρχει πρόβλημα», είπε ο υπουργός.

Λιγότερη ύλη στο δημοτικό, σύντομα και σε Γυμνάσιο-Λύκειο

Λιγότερη ύλη σε πρώτη φάση και συμπύκνωσή της σε δεύτερο χρόνο, με τη συγγραφή νέων βιβλίων, προβλέπει ο οδικός χάρτης του υπουργείου Παιδείας για τις αλλαγές στο δημοτικό σχολείο. Η πρόταση, που παρουσιάστηκε σήμερα σε γενικές γραμμές στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας θα κατατεθεί εντός του Νοεμβρίου στο Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Στόχος είναι να έχει ολοκληρωθεί ο διάλογος τον Ιανουάριο, ώστε στη συνέχεια να κατατεθεί στη Βουλή το σχετικό νομοσχέδιο.

«Δημιουργική απασχόληση, άθληση, αισθητική αγωγή. Όχι πολλή δουλειά στο σπίτι που εξοντώνει παιδιά και γονείς», είναι οι βασικές γραμμές των αλλαγών.

Όπως τόνισε ο Ανδρέας Λοβέρδος το ζητούμενο είναι τα παιδιά να αγαπήσουν το σχολείο ως δικό τους χώρο και «να σταματήσουν να το μισούν».

Στο πλαίσιο της εισήγησής του στη συνεδρίαση ο υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι θα γίνουν παρεμβάσεις προς ελάφρυνση της εξεταστέας ύλης και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ώστε οι μαθητές να μην εξωθούνται στην παπαγαλία και στα φροντιστήρια.

«Σήμερα, η προσφυγή στα φροντιστήρια δικαιολογείται από τα προβλήματα και την πολλή, μη χρήσιμη ύλη. Αν αυτά λυθούν, τότε τα φροντιστήρια θα αποτελούν την ανταγωνιστική εμμονή των γονέων και, μοιραία, θα καμφθούν ως ακριβή αλλά και περιττή πρακτική» τόνισε.

Απάντηση για τις μετεγγραφές

Ο Ανδρέας Λοβέρδος απάντησε και στην κριτική που δέχεται για το θέμα της υπερφόρτωσης των πανεπιστημίων με πολλούς εισακτέους αλλά και με φοιτητές που πήραν μετεγγραφή. Όπως ανέφερε, το υπουργείο θα εξετάσει τη μεταφορά της αρμοδιότητας στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ ώστε να καθορίζουν τα ίδια τον αριθμό των φοιτητών που μπορούν να δεχτούν.  

«Ξεκινάει ο διάλογος την επόμενη εβδομάδα και εμείς θα αναλάβουμε τη σχετική νομοθετική πρωτοβουλία. Υπάρχει πράγματι το πρόβλημα της υπερφόρτωσης των κεντρικών πανεπιστημίων. Αλλά υπάρχει και το πρόβλημα της φτώχειας. Μεγάλος αριθμός οικογενειών δεν έχει χρήματα. Λέτε σε όλους αυτούς να στείλουν τα παιδιά τους στη Βουλγαρία; Έτσι θα βρείτε την κοινωνία απέναντι», κατέληξε.