5 Μάιος 2013, 10:50 - Τελευταία Ενημέρωση: 5 Σεπτέμβριος 2014, 20:42

Πώς να αποφύγουμε την πολυφαγία και τις συνέπειές της το Πάσχα

  • Φθηνότερο αλλά πιο άδειο το πασχαλινό τραπέζι

Μετά την μεγάλη νηστεία είναι πολύ εύκολο να περάσουμε στην απότομη πολυφαγία και να υποστούμε τις δυσάρεστες συνέπειές της.

Η Κυριακή του Πάσχα και οι ημέρες που ακολουθούν συνοδεύονται, όπως προστάζουν άλλωστε τα έθιμα, από πολλά οικογενειακά τραπέζια, στα οποία δεσπόζουν σουβλιστό αρνί, κοκορέτσι, τσουρέκια και αυγά.

Η χαρά της χοληστερίνης στο πασχαλινό τραπέζι και μάλιστα με φαγητά πλούσια σε θερμίδες, λιπαρά, ζάχαρη και αλάτι, που σε συνδυασμό με υπερβολική κατανάλωση οινοπνεύματος, δημιουργούνται πολύ αρνητικές συνπέπειες για την υγεία.

Πολλοί είναι οι άνθρωποι που την ημέρα του Πάσχα καταλήγουν στο νοσοκομείο για πλύση στομάχου. Ειδικότερα όσοι έχουν βεβαρημένο ιστορικό και ακολουθούν κάποια φαρμακευτική αγωγή, καθώς και τα άτομα που υποβάλλονται σε ειδικές δίαιτες, θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί.

Σοβαρά παθολογικά νοσήματα που σχετίζονται με τα πασχαλιάτικα εορταστικά γεύματα και τις εορταστικές συνήθειες είναι:

    Το καρδιακό επεισόδιο
     Η διαβητική απορύθμιση
     Η υπερτασική κρίση
     Η παγκρεατίτιδα
     Η Χολοκυστίτιδα
     Η γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση
     Η γαστρίτιδα
     Η γαστρεντερίτιδα

Εξάλλου, πολλές τροφικές δηλητηριάσεις εμφανίζονται τις γιορτινές ημέρες, λόγω της πλημμελούς προσοχής που δείχνουμε αλλά και της βιασύνης μας στο να τελειώσουμε. Τα πιο συνηθισμένα μικρόβια που εμπλέκονται στις τροφικές δηλητηριάσεις είναι η σαλμονέλα και ο σταφυλόκοκκος.

Ιδιαίτερη μέριμνα πρέπει να δίνεται στην καθαριότητα και την υγιεινή τόσο των χεριών μας και των σκευών μαγειρέματος, όσο και στην ποιότητα των αγοραζόμενων προϊόντων.

Tρόποι αποφυγής της πολυφαγίας

Οι διαβητικοί ενημερωθείτε από το γιατρό σας αν πρέπει να τροποποιήσετε την αγωγή σας.

Το Μεγάλο Σάββατο, να αποφύγετε να μείνετε νηστικοί αναμένοντας το γεγονός της Ανάστασης.

Εάν νηστεύετε, φάτε κανονικά τα νηστίσιμά σας γεύματα.

Το βράδυ της Ανάστασης φάτε μόνο παραδοσιακή μαγειρίτσα ή το οικογενειακό γεύμα με κρέας που συνηθίζεται και αφήστε το γλυκό για την επομένη. Καλό είναι τα γλυκά να καταναλώνονται το πρωϊ ή το απόγευμα μακράν των κυρίων γευμάτων και όχι αμέσως μετά.

Μαγειρέψτε απλά, χωρίς μεγάλες ποσότητες αλατιού, βουτύρου ή μπαχαρικών.

Αποφύγετε την κατάχρηση αλκοόλ, μπαχαρικών και την υπερκατανάλωση ποτών τύπου cola, καφέ, τσάι και τυποποιημένων φαγητών.

Μην καταναλώσετε αμφιβόλου ποιότητας αλκοολούχα ποτά και μην τα αναμιγνύετε μεταξύ τους.

Μην πίνετε αλκοολούχα ποτά με άδειο στομάχι.

Μην καταναλώσετε αλκοόλ εάν είστε υπό φαρμακευτική αγωγή.

Μασάτε καλά τις τροφές και αποφύγετε να τρώτε γρήγορα. Κοιμηθείτε μία δύο ώρες μετά το δείπνο και όχι αμέσως μετά.

Να αποφεύγετε σε όλο το διάστημα των εορτών, την αϋπνία και την υπερκόπωση.

Πηγή: sigmalive.com